سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶
تحلیل دیدگاه بی‌بی‌سی درباره جنگ ایران و عراق

شماره 94 فصلنامه علمی – ترویجی وسایل ارتباط جمعی رسانه – بهار 1393 – دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) شماره جدید فصلنامه علمی – ترویجی وسایل ارتباط جمعی رسانه با مقالاتی از کارشناسان حوزه رسانه و ارتباطات منتشر شده است.

در یکی از مطالب اصلی این شماره،محمدرضا تاجیک و جواد رمضان نژاد به تحلیل گفتمان تلویزیون بی‌بی‌سی درباره جنگ عراق با ایران می پردازند.

مشکلات فرهنگی و ارتباطی در کشورهای اسلامی استعمارزده را مهدی محسنیان‌راد، محمدعلی شاکری بررسی می کنند.

در مطلبی دیگر حسن خجسته باقرزاده و سعید علوی وفا طراحی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر ارتقای بهره‌وری سرمایه‌های انسانی رسانه ملی را پیگیری می کنند.

مطالعه تطبیقی کارکرد رسانه‌های اجتماعی در صدا و سیما و شبکه بی‌بی‌سی فارسی توسط احسان‌پوری و زهرا عنایتی از دیگر مطالب این شماره است.

مجید رضاییان نیز به موضوع شبکه های اجتماعی،چالش در تعریف افکار عمومی پرداخته است.

همچنین در این شماره بررسی تفاوت‌های جنسیتی در پیش‌بینی‌کنندگی ویژگی‌های شخصیتی و ویژگی‌های محیط خانوادگی برای اعتیاد به اینترنت توسط امیدعلی مسعودی، مریم اسماعیلی نسب و فرزانه دهقانکار منتشر شده است.

واکاوی نقش تلفن همراه در تعاملات میان فردی و اجتماعی جوانان نیز مطلب دیگری است که توسط شهناز هاشمی نوشته شده است.

فهرست گزیده مقالات ارتباطات جمعی در مطبوعات

در بخش دیگری از این فصلنامه فهرست گزیده مقاله هایی در زمینه ارتباطات جمعی، اینترنت و اطلاع رسانی، رادیو و تلویزیون و مطبوعات در ماه های فروردین و اردیبهشت 93 در مطبوعات کشور چاپ شده است توسط مهرناز ندیری منتشر شده است. این فهرست عبارت است:

«آشفتگی فرهنگی را جدی بگیریم ـ گفت و گو با حجت الاسلام دکتر علی ذوعلم»، مصاحبه کننده ساعد عالمی، روزنامه جام جم شماره 3960 در 8 اردیبهشت 1393

«ارائه الگوی ارتباطات سازمانی مناسب» ـ کمیل رودی، ملیحه محمدی حسینی نژاد، ماهنامه نمدیریت ارتباطات، شماره 48 اردیبهشت 1393

«ارتباطات انسانی، کتابی ویراسته است» ـ حسام الدین آشنا، ماهنامه مدیریت ارتباطات، شماره 48 در اردیبشهت 1393

«جشن های ایرانی: جلوه گاه ارتباطات ناب انسانی» ـ حامد وحیدی، ماهنامه مدیریت ارتباطات شماره 4647 اسفند 92-فروردین 93

«چگونه کلاغ، یک کلاغ چهل کلاغ می شود؟ آمار و فرهنگ عمومی مردم ایران» ـ روزنامه جام جم سال 14، شماره 3947 در 24 فروردین 1393

شماره 94 فصلنامه علمی-ترویجی وسایل ارتباط جمعی (رسانه) به قیمت چهار هزار تومان، در 134 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها