وی درباره ویژگیهای مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی عنوان کرد: متاسفانه مد شده هر کسی به منصبی میرسد، اولین کارش جابجایی منابع انسانی است. به نظرم مدیر عامل آینده بنیاد باید شکیبا باشد و دستکم مدتی صبر کند تا از تجربیات نیروهای این نهاد به بهترین شکل بهرهمند شود. در واقع با این تجربیات باید خلاء زمانی بین استعفای محمد حسنی و انتصاب مدیرعامل جدید، به نوعی پر شود.
نویسنده «آوای نهنگ» ادامه داد: مدیرعامل بنیاد همچنین باید جنس داستان و شعر را بشناسد و در این حوزهها کاردان باشد که به نظر من این ويژگی اصلی برای قرار گرفتن در این منصب است. برای نمونه اگر من به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه منصوب شوم، طبیعی است که از جنس این کار نیستم و قطعاً با شکست روبرو میشوم. مدیریت بنیاد شعر و ادبیات داستانی، سمت حساسی است که چشم خیلی از اهالی فرهنگ به آن دوخته شده و باید یک مسوول همهچیز دان در حوزه ادبیات برای تصدی این پست معرفی شود.
«مدیرعامل سابق بنیاد هم کتابی در زمینه شعر و داستان نداشت، چرا معتقدید عملکرد حسنی در بنیاد قابل قبول است؟» بیگدلی در پاسخ به این پرسش گفت: شاید یک نفر داستاننویس نباشد اما به عنوان یک داستانشناس خود را مطرح کند. برای نمونه من داستانی از حسین پاینده نخواندهام اما همه میدانند او تالیفات بسیار ازرشمندی درباره سبکشناسی و تاریخ ادبیات داستانی ایران نوشته است. یا میتوانم مدیرعامل بنیاد را به داوری تشبیه کنم که شاید خودش فوتبالیست نباشد اما بیشتر از هرکسی با قوانین فوتبال آشناست و میداند چه زمانی، چه کسی را جریمه کند و کِی به یک تیم امتیاز بدهد. مدیرعامل بنیاد هم دستکم باید داستانشناس باشد.
نظر شما