به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «داد و ستد بینالمللی محیطها و عملیات» عنوان اثر مشترکی از جان دی. دانیلز، لی اچ. رادبو و دانیلپی. سالیوان است. این اثر زیرنظر سیدمحمدهادی نژادحسینی به فارسی برگردانده شده و انتشارات سازمان مدیریت صنعتی آنرا به بازار نشر عرضه کرده است.
این جلد از کتاب در ادامه دو جلد قبلی، از فصل پانزدهم تا بیستم در 6 فصل تدوین شده است. سه فصل نخست کتاب با عنوانهای «سازماندهی داد و ستد بینالمللی»، «مدیریت عملیات بینالمللی بازاریابی جهانی» و «تولید جهانی و مدیریت زنجیره تامین» به مباحثی مانند تاریخچه مختصر شرکت، رویکردهای معاصر به تغییر سازمانی، تبلیغات و ایجاد برند پرداخته است.
مولف در بخشی از فصل پانزدهم کتاب آورده است: «تبلیغات و برند هیلفیگر درهم تنیده شدهاند، بهطوریکه تقریبا غیرممکن است بتوان آنها را از هم جدا کرد. درآغاز، شرکت مورجانی دو نیاز اولیه داشت: متقاعد کردن فروشگاهها به قبول برند جدید و متقاعد کردن مشتریان به خواستن آن. رویکرد او نبوغآمیز بود. هیلفیگر از مشاهیر در تبلیغات خود استفاده میکند که ستاره فوتبال فرانسه، تیری هانری و زوج هنری دیوید باوی و مدلی به نام ایمان، از جمله آنها هستند.
«موضوعات حسابداری بینالمللی»، «عملکرد مالی چندملیتی» و «مدیریت منابع انسانی» عنوانهای سه فصل بعدی کتاب هستند. از جمله مهمترین موضوعات این فصلها میتوان به عمومی و جهانی شدن، چهار راه حسابداری و مالی، بحران مالی جهانی: چالشها و فرصتها، از کدام چهارچوب در چه زمانی استفاده کنیم؟، اشاره کرد.
مولف در فصل پایانی کتاب در تشریح مدیریت منابع انسانی به این موضوع اشاره میکند که مدیریت منابع انسانی رویکردی است که یک شرکت برای مدیریت با ارزشترین دارایی خود بهکار میگیرد یعنی افرادی که راهبرد شرکت را پیاده میکنند. افتتاح و اداره کردن و کسبوکار، چه در سطح بینالمللی نیازمند برنامهریزی برای تامین منابع انسانی، یافتن افراد مناسب مطابق با نیازها، انگیزش آنها برای کار، بهبود مهارتهای آنها جهت انجام کارهای دشوارتر و در نهایت حفظ آنها است.
سیزدهمین ویرایش از سومین جلد کتاب «داد و ستد بینالمللی محیطها و عملیات» با شمارگان یکهزار نسخه در 530 صفحه، به بهای 27 هزار تومان به همت انتشارات مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است./
چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۸
نظر شما