سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۹
ایده خلاقانه فروشندگان بیمه به روایت کتاب

«ایده‌های خلاقانه فروش بیمه» کتابی است برای فروشندگان بیمه عمر که با تجربیات شخصی نویسنده و بیمه‌گران همراه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین چاپ «ایده‌های خلاقانه فروش بیمه» عنوان اثری از حمید امامی است. این اثر با پیشگفتاری از پرویز درگی، مدرس دانشگاه و مشاور و محقق بازاریابی و نویسنده و مترجم آثار حوزه بازاریابی به همت انتشارات بازاریابی در دو بخش منتشر شده است.

بخش نخست با عنوان «داستان زندگی من» به مباحثی مانند، آیا فکر نمی‌کنید کاری که انجام می‌دهید،‌ نوعی رسالت پیامبرگونه است؟، مشتری کجاست؟ همه جا،‌ مشتری کیست؟ همه کس، مشتری کی‌می‌آید؟ همه وقت! و فروش با الهام از طبیعت پرداخته است.

مولف در بحث، فروش، با الهام از طبیعت آورده است، مورچه‌ها یک فلسفه چهار بخشی دارند. بخش نخست با عنوان مورچه‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند این موضوع را  نکته فلسفه خوبی دانسته است. در ادامه اشاره می‌کند که اگر آنها بخواهند به سمتی پیش‌بروند و شما بخواهید متوقفشان کنید، ‌به دنبال راه دیگری می‌گردند. بالا می‌روند، ‌پایین می‌روند،‌ دور می‌زنند،‌ و در جستجوی خود، برای یافتن راهی دیگر ادامه می‌دهند.

بخش دوم کتاب با عنوان «9 تجربه فروش نا‌موفق» به تشریح موضوع، آشنایی با فعالیت‌های شرکت در توسعه مهندسی بازار گستران آتی (TMBA) اشاره دارد.

نویسنده در بخش دوم کتاب به انعکاس تجربه یکی از فروشندگان بیمه پرداخته است. در این بخش، فروشنده بیمه به تشریح اشتباهاتش درباره فروش بیمه‌های عمر اشاره کرده و آورده است،‌ شاید یکی از بهترین روش‌های آموزش، ‌شنیدن موفقیت‌ها و اشتباهات دیگران در قالب داستان‌های واقعی باشد؛ چرا‌که این کار به یک تصویرسازی در ذهن ما منجر  و موجب می‌شود در جلسات فروش خودمان،‌ دوباره آزمون و خطا نکنیم و اشتباهات دیگران را دوباره تکرار نکنیم.

سومین چاپ «ایده‌های خلاقانه فروش بیمه» با شمارگان یک هزار و 100 نسخه،‌ در 372 صفحه به بهای 12 هزار و 800 تومان به همت انتشارات بازاریابی منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها