پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
بازچاپ «مدیریت راهبردی در رسانه؛ از نظریه تا اجرا»

دانژه کتاب «مدیریت راهبردی در رسانه؛ از نظریه تا اجرا» را بازچاپ کرد. نویسنده در این کتاب سعی کرده، رسانه را از دو بعد صنعت رسانه و نظریه راهبردی شرح دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، لوسی کونگ، محقق‌ ارتباطات‌ در کتاب «مدیریت راهبردی در رسانه؛ از نظریه تا اجرا» با تاکید بر دو موضوع محوری، استراتژی سازمان‌ها در پاسخ‌گویی به محیط بیرونی آن‌ها و معرفی برخی اهرم‌های استراتژیک که بر فعالیت سازمان‌ها تاثیرگذارند، می‌پردازد. 

ترجمه این کتاب را دکتر علی‌اکبر فرهنگی، پدر مدیریت رسانه ایران و استاد دانشگاه تهران به همراه علی‌رضا قراگوزلو و مریم خطیب‌زاده به عهده داشته‌اند. 

«مدیریت راهبردی در رسانه؛ از نظریه تا اجرا» به طور کلی از دو بخش تشکیل شده است. بخش نخست این کتاب با عنوان «زمینه راهبردی» متشکل از چهار فصل است که به طور کلی درباره اثرگذاری موضوع‌های مشترک در محیط استراتژیک بر فعالیت استراتژیک و نیز ارایه برداشتی کلی از محیط خارجی صنعت بحث می‌کنند.

«زمینه تا مفهوم» عنوان دومین بخش کتاب است. این بخش هم به هفت فصل تقسیم شده و شامل مباحث مطرح شده در فصل‌های پنج تا یازده است. بخش دوم، به بررسی چندین اهرم استراتژیک برای دستیابی به برتری سازمان در محیط می‌پردازد.

نویسنده در قسمتی از این کتاب می‌نویسد: «یک مساله که بخش رسانه و وظیفه مدیریت در رسانه را متفاوت می‌سازد، این انتظار است که سازمان‌های رسانه‌ای، قطع نظر از اهداف تجاری، به گونه‌ای پاسخگو طبق موازین اجتماعی عمل کنند و ارزش‌های خاص اجتماعی را ترفیع دهند. در واقع این عامل ممکن است یکی از معدود نقاط اشتراک میان مثلا مسوول برنامه‌های کودکان در بنگاه پخش برنامه دولتی در بریتانیا و مدیر یک برنامه آزاد در بولیوی باشد. این مساله بیانگر این تصور است که رسانه یک عامل مؤثر فرهنگی است. رسانه جامعه را تشکیل می‌دهد و پیام‌های آن، برای مردم سالاری بسیار ضروری ‌است. بنابراین رسانه نباید تنها به دنبال حداکثر کردن منافع و سود برای سهام‌داران باشد، بلکه باید برای منافع عمومی و ارتقای ارزش‌های اجتماعی مانند تعامل اجتماعی، تعهد، مشارکت مردم سالارانه، دانش جمعی و هویت‌های فرهنگی نیز اقدام کند.»

یکی از امتیازهای این اثر، آوردن نمونه‌ها و مطالعه موردی در بین سازمان‌های رسانه‌ای ‌است که درکی پربارتر را از این مثال‌ها برای خواننده به وجود می‌آورد.

«مدیریت راهبردی در رسانه؛ از نظریه تا اجرا» نوشته لوسی کونگ، محقق‌ ارتباطات‌، پیش از این یک‌بار از سوی انتشارات دانژه منتشر شده و افزون بر این،‌ یکبار هم با ترجمه وحید خاشعی و علی دهقان به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به بازار آمده بود.

چاپ دوم کتاب «مدیریت راهبردی در رسانه؛ از نظریه تا اجرا» در 384 صفحه،‌ شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه و قیمت 15 هزار تومان از سوی انتشارات دانژه باز چاپ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها