به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سه فصل نخست کتاب باعنوانهای «فلسفه و مفهوم کیفیت در سازمان»، «فلسفه مدیریت کیفیت» و «مدل پیاده سازمان مدیریت کیفیت جامع» به مباحثی مانند تعریف کیفیت، کنترل، اهمیت کنترل کیفیت و استانداردسازی پرداختهاست.
مولف در این بخش از کتاب در تشریح فلسفه و مفهوم کیفیت، با اشاره به اینکه کیفیت، تعریف مطلق و واحدی ندارد، نوشتهاست که با توجه به این موضوع که کیفیت، تعاملی میان انسان و کالاست، به طبقههای اجتماعی اقشار مختلف مردم نیز بستگی دارد و از سوی دیگر سطح انتظارات مشتریان نیز در تعریف کیفیت موثر است.
فصلهای چهارم و پنجم کتاب، به بررسی «سیستمهای مدیریت کیفیت» و «موانع ریشهای اجرای TQMEX» اختصاص دارند. از جمله مهمترین مباحث این فصلها میتوان به زیرسیستمهای مدیریت و رهبری، ایجاد و بازنگری سیستم کیفیت، وظایف مدیریت و بررسی و تحلیل ریشهای کیفیت اشاره کرد.
در این اثر، در تشریح نظامنامه کیفیت، بهعنوان یکی از مولفههای سیستمهای مدیریت کیفیت، اشاره شده که نظامنامه کیفیت، سندی خلاصه، جامع و کنترل شده از برنامههای سیستم کیفیت است که باید در سازمان اجرا و پیادهسازی شود. بنابراین بهعنوان راهنمایی برای کارکنان سازمان و آشنایی با سیستم کیفیت، خطمشی کیفیت، اهداف کیفیت، برنامهها و سیاستهای کلی دستیابی به کیفیت، کاربرد دارد.
دومین چاپ کتاب «مدیریت کیفیت جامع با رویکرد TQMEX» با شمارگان یکهزار و پانصد نسخه در 124 صفحه، به قیمت 6 هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات جهان جامجام به بازار نشر عرضه شدهاست.
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
نظر شما