چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵
«مدیریت کیفیت جامع با رویکرد TQMEX» در بازار کتاب

دومین چاپ کتاب «مدیریت کیفیت جامع با رویکرد TQMEX» تالیف رضا کوشکک، با بررسی اهمیت مقوله کیفیت به‌عنوان ضامن ارتقای عملکرد سازمان‌ها، در پنج فصل، به همت انتشارات جهان جام جم منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سه فصل نخست کتاب باعنوان‌های «فلسفه و مفهوم کیفیت در سازمان»، «فلسفه مدیریت کیفیت» و «مدل پیاده ‌سازمان مدیریت کیفیت جامع» به مباحثی مانند تعریف کیفیت،‌ کنترل، اهمیت کنترل کیفیت و استاندارد‌سازی پرداخته‌است.

مولف در این بخش از کتاب در تشریح فلسفه و مفهوم کیفیت، با اشاره به این‌که کیفیت، تعریف مطلق و واحدی ندارد، نوشته‌است که با توجه به این موضوع که کیفیت، تعاملی میان انسان و کالاست، به طبقه‌های اجتماعی اقشار مختلف مردم نیز بستگی دارد و از سوی دیگر سطح انتظارات مشتریان نیز در تعریف کیفیت موثر است.

فصل‌های چهارم و پنجم کتاب، به بررسی «سیستم‌های مدیریت کیفیت» و «موانع ریشه‌ای اجرای TQMEX» اختصاص دارند. از جمله مهم‌ترین مباحث این فصل‌ها می‌توان به زیرسیستم‌های مدیریت و رهبری،‌ ایجاد و بازنگری سیستم کیفیت، وظایف مدیریت و بررسی و تحلیل ریشه‌ای کیفیت اشاره کرد. 

در این اثر، در تشریح نظام‌نامه کیفیت، به‌عنوان یکی از مولفه‌های سیستم‌های مدیریت کیفیت، اشاره شده که نظام‌نامه کیفیت، سندی خلاصه، جامع و کنترل شده از برنامه‌های سیستم کیفیت است که باید در سازمان اجرا و پیاده‌سازی شود. بنابراین به‌عنوان راهنمایی برای کارکنان سازمان و آشنایی با سیستم کیفیت، خط‌‌مشی کیفیت،‌ اهداف کیفیت، ‌برنامه‌ها و سیاست‌های کلی دستیابی به کیفیت، کاربرد دارد.

دومین چاپ کتاب «مدیریت کیفیت جامع با رویکرد TQMEX» با شمارگان یکهزار و پانصد نسخه در 124 صفحه، به قیمت 6 هزار و پانصد تومان از سوی انتشارات جهان جام‌جام به بازار نشر عرضه شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها