کتاب «توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان» اثری گروهی از احمد آخوندی، محسن جاوید موئد، محمدرضا حسنزاده جوانیان، مرتضی امیرعباسی و با پیشگفتاری از پرویز درگی، مدرس دانشگاه و محقق و مشاور در امر بازاریابی منتشر شد.-
این کتاب مجموعه مصاحبهای با 26 تن از بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان است که از سالهای 1386 تا کنون در نشریه تخصصی «توسعه مهندسی بازار» به مدیر مسوولی پرویز درگی به چاپ رسیده است.
در این کتاب تلاش گردآورندگان بر این بوده تا ابعاد مختلف بازاریابی و فروش را در متن این گفتوگوها بررسی و تحلیل کنند.
محوریت و تمرکز اصلی این مصاحبهها بر توسعه مهندسی بازار یا به عبارت سادهتر، بازاریابی و تبلیغات است. مباحثی که در این گفتوگوها مطرح میشوند، مبتنی بر مواردی است مانند چشمانداز بازاریابی، رفتار مصرفکننده، نورومارکتینگ، برندینگ، بازاریابی بینالمللی، بازاریابی اجتماعی، بازاریابی سیاسی، تحقیقات بازار و آیندهپژوهی.
ویژگی منحصر به فرد این گفتوگوها در آن است که علاوه بر دارا بودن گنجینهای از دانش بشری در حوزه بازاریابی، در قالبی ساده و نرم، تجربهها، راهبردها و راهکارهای کاربردی بازاریابی را به مخاطبان ارایه میدهد.
از مصاحبهشوندگان این مجموعه میتوان به کسانی مانند فیلیپ کاتلر، پدر بازاریابی مدرن، جنیفر لیس - مارشمنت، نخستین مولف کتاب بازاریابی سیاسی، جاگدیش شث، برنده جایزه جهانی نوآوری و پیتر دراکر معروف به پدربزرگ بازاریابی جهان اشاره کرد.
یکی از ویژگیهای مهم این کتاب، بالا بودن تنوع نظریهها درباره تبلیغات است. از آنجایی که در این اثر از نظرهای متخصصان گوناگونی استفاده شده است، بنابراین خواننده، با نظرهای گاه مکمل و گاه متضاد با یکدیگر مواجه میشود تا از ابعاد مختلفی این موضوع را مورد تحلیل قرار دهد.
احمد آخوندی و محسن جاوید موئد علاوه بر همکاری در تهیه و گزینش این گفتوگوها، ویراستاری این اثر را نیز برعهده داشتهاند.
چاپ نخست کتاب «توسعه مهندسی بازار با بزرگان بازاریابی و تبلیغات جهان» در 344 صفحه، شمارگان یکهزار و صد نسخه و بهای 18 هزار تومان از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.
نظر شما