چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
توليد كتاب هاي الكترونيكي در دستور كار سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور

معاون وزير و ریيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور توليد كتاب‌هاي الكترونيكي را يكي از اهداف سازمان دانست./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دكتر نامدار عبداللهيان در مجتمع آموزشي نابينايان شهيد محبي شهر تهران در مراسم تجليل از دانش‌آموزان اين مجتمع به مناسبت روز جهانی معلولان، اظهار کرد: توجه جوامع بين المللي به قشر معلولان چنان است كه در سال‌هاي گذشته دهه معلولان، سال معلولان و در نهايت روز جهاني معلولان تعيين و نامگذاري شده‌است .

وي افزود: در ايران نيز قانون حمايت از حقوق معلولان در سال 1383 تصويب و مجلس شوراي اسلامي نيز براي از میان برداشتن موانع جهت اجرايي شدن قوانين براي اين قشر در تلاش است . همچنين فراكسيون معلولان در مجلس شوراي اسلامي تشكيل و پيگير مسایل و مشكلات مربوط به آن‌هاست.

ریيس سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور اظهار كرد: سياست‌ها و جهت‌گيري‌هاي آموزش و پرورش استثنايي در چهار محور نهضت نرم افزاري، توليد محتواي الكترونيك و هوشمند سازي مدارس استثنايي، توسعه كمي و كيفي مراكز ويژه مشکلات يادگيري، اهتمام در تغيير نگرش جامعه نسبت به دانش آموزان استثنايي و گسترش كمي و كيفي برنامه سنجش سلامت جسماني و آمادگي تحصيلي نوآموزان است.

عبداللهيان افزود: توليد كتاب‌هاي الكترونيكي يكي از اهداف مهم سازمان آموزش و پرورش استثنايي كشور است و توليد اين كتاب‌ها به صورت مستقل و با نگاه كارشناسي براي دانش‌آموزان گروه‌هاي معلوليت انجام مي‌شود.

ریيس سازمان آموزش وپرورش استثنايي كشور ادامه داد: بعد از هوشمند سازي مدارس ، توليد نرم افزارهاي الكترونيكي يكي از اهداف مهم امسال سازمان است.

وي اظهار داشت: در حال حاضر 350 مركز اختلال يادگيري در سراسر كشور مشغول فعاليت هستند كه تلاش مي‌كنيم اين مراكز را  تا مرز یکهزار مركز افزايش دهيم.

معاون وزير آموزش و پرورش برنامه‌ريزي‌هاي امسال سازمان  آموزش و پرورش استثنايي را به گونه‌اي دانست كه از سال آينده هيچ دانش‌آموزي بدون سنجش تحصيلي وارد مدرسه نشود. 

وي افزود: سال گذشته در كشور یکهزار و 326 پايگاه سيار و ثابت سنجش تحصيلي راه‌اندازي شد و بيش از هفت هزار پرسنل در اين پايگاه‌ها به انجام وظيفه پرداختند.

عبداللهيان از معلمان، مربيان و مديران آموزش و پرورش خواست با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و مدون زمينه ساز رشد توانايي دانش آموزان معلول در فرصت‌هاي مناسب بوده و با تكيه بر توانايي آن‌ها عزت نفس و اعتماد به نفس آن‌ها را تقويت کنند.

وي همچنين از معلمان خواست آموزش را بر مبناي نيازهاي خاص رواني و جسمي هر دانش آموز قرار داده و با ارایه يك طرح يا برنامه دراز مدت براي هر دانش‌آموز، ارزيابي‌هاي دقيقي از توانايي‌ها، حالات عاطفي و ذهني آن‌ها تهيه و تنظيم كند.

عبداللهيان در پایان بیان کرد: موفقيت اين دانش‌آموزان در گرو ارزيابي نيازهاي آن‌ها توسط معلمان است و پاسخ مثبت معلمان و مربيان به دانش‌آموزان معلول باعث بهبود ارتباط دوطرفه و معنادار شدن آموزش براي اين گروه دانش آموزي می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها