یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
آموزش شیوه‌های سخنوری و اعمال نفوذ اجتماعی در یک کتاب

«ارتباط شفاهی» عنوان اثری است که به تازگی از سوی نشر سبحان منتشر شده و به آموزش شیوه‌های سخنوری و چگونگی اعمال نفوذ اجتماعی بر دیگران از کانال ارتباطات شفاهی می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نگارنده، دکتر حمید قیدی، در مقدمه کتاب هدف از نگارش این کتاب را عملیاتی کردن مفاهیم و روش‌ها و به موجب آن ارتقای مهارت‌های کلامی و غیر کلامی عنوان کرده است. 

در این کتاب مخاطب با ابزار فرهنگی قدرتمندی مانند ارتباطات چه از نوع کلامی و چه از نوع غیر کلامی که به زبان بدن مشهور است، آشنا می‌شود. 

این اثر در دو بخش با عناوین «ارتباطات شفاهی و کلامی» و «ارتباطات غیرکلامی» تنظیم شده است. در نخستین بخش کتاب مبانی ارتباطات کلامی شرح داده شده و تعاریفی از سخنرانی، ارکان و انواع آن بیان شده است. «فن بیان»، «انواع تجمعات و گروه‌ها»، «شنود موثر»، «صدا»، «تمرین‌های سخنرانی» و «روایات- آیات بزرگان و مشاهیر در باب آداب سخن» از دیگر موضوعاتی است که در این بخش به آن پرداخته شده است. 

بخش دوم به ارتباطات غیر کلامی مانند زبان بدن اختصاص دارد. در این بخش کتاب آمده است: «هنگامی که مشاهده کردید شخصی در پاسخ به پرسشهای شما به بالا و سمت راس چشم میدوزد احتمالا در فکر فریب و یافتن پاسخ ساختگی می‌باشد. زیاده‌روی نکنید به خاطر داشته باشید که حرکات چشم‌ها در تمام افراد صادق نمی‌باشد گاهی اوقات در افراد چپ دست حرکات چشم مذکور معکوس بوده و یا حتی برخی افراد دارای حرکات چشم منحصر به فردی می‌باشند.» 

در این بخش کانال‌های مهم اتباطات کلامی از جمله اندام‌های صورت، چشم، حرکت دست، پاها، مو، لحن، لمس، قلمرو (فاصله مسافت)، زیبایی شناسی، لباس و سمبل مورد بررسی قرار گرفته است. 

نخستین چاپ کتاب «ارتباطات شفاهی» با شمارگان سه هزار نسخه در 168 صفحه، به بهای 60 هزار ریال روانه بازار کتاب کشور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها