کتاب «تجزیه و تحلیل در کسب و کار» نوشته توماس اچ.داون پورت و همکاران، با تاکید بر تصمیمگیری هوشمندانه در کار، از سوی انتشارات داناپناه به چاپ رسید.-
فصل نخست کتاب، به موضوع تجزیه و تحلیل در کسب و کار اشاره دارد. در این فصل نویسندگان بهطور عمده به سوالاتی پاسخ دادهاند که میتواند برای هر مدیری در کار مطرح باشد. آنها در این فصل معنای کسب و کار و تجزیه و تحلیل در شرکتها را برای خوانندگان شرح دادهاند.
در فصل دوم این کتاب، تجزیه و تحلیل دلتا بررسی شده است. در این فصل داده، ساختار، یکتایی و یکپارچگی برای خوانندگان تشریح شده و در ادامه دادهها پیش از تجزیه و تحلیل، در گذر از مرحلهها نیز پیشروی خوانندگان قرار گرفته است.
«بنگاه» عنوان فصل سوم این کتاب است که در آن چگونگی نگرش سطح سازمانی از طریق IT، برای خوانندگان تشریح و موضوعاتی چون رویکرد سازمانی به تحلیلگران و رهبری در گذر از مرحلهها، بررسی شدهاند.
فصلهای چهارم و پنجم کتاب به مباحث پیرامون «رهبری» و «مقاصد عملیاتی» اختصاص دارد. در این دو فصل، نویسندگان روشهای یافتن فرصتها و نحوه ایجاد انباره نظاممند را به مدیران آموزش میدهند.
در فصل ششم با عنوان «تحلیلگران» قهرمانان تحلیلی به خوانندگان معرفی شدهاند و در فصل هفتم مخاطبان کتاب میآموزند که چگونه تحلیل را وارد فرایندهای کسب و کار کنند و بر موانع تجزیه و تحلیل غلبه کنند.
«فرهنگ تحلیل را ایجاد کنید» فصل هشتم از کتاب حاضر است که به بررسی رفتار و کردار تحلیلی پرداخته است. فصل نهم کتاب نیز از مدیران میخواهد تا کسب و کار خود را بازبینی جامع کنند و رقیبان و مشتریان خود را بشناسند.
فصل دهم کتاب با عنوان «مواجهه با چالشهای پیشرو» کسب توان حرکتی برای تجزیه و تحلیل و حرکت به سمت بنگاه تحلیلی را به خوانندگان توصیه کرده است. «نشانهگیری تصمیمهای تحلیلیتر و نتیجههای بهتر» موضوعی است که در فصل پایانی کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. نویسندگان در این فصل از مدیران خواستهاند تا در وعدههایی که میدهند دقت کنند و مدیریت تصمیمگیری را بهعنوان یک فرایند در نظر داشته باشند.
کتاب حاضر به همت نیلوفر جعفری، ندا عبدالوند و نسیم غنبرطهرانی به فارسی ترجمه شده است.
کتاب «تجزیه و تحلیل در کسب و کار» با شمارگان یکهزار نسخه در 284 صفحه، به بهای 9 هزار و 800 تومان از سوی انتشارات داناپناه منتشر شده است.
نظر شما