کتاب «کارکشته (چگونه ماهرترین و خلاقترین کارکنان را رهبری کنیم؟)» به قلم دو استاد دانشکده کسبو کار لن و مادرید، در حوزه مدیریت و در سه بخش و 6 فصل، به همت انتشارات دنیای اقتصاد به بازار نشر عرضه شد.-
این اثر در سه بخش با عنوانهای «رهبر و پیرو»، «تیمهای کارکشته» و «سازمانهای کارکشته» تدوین شده است. از مهمترین موضوعات بخش نخست کتاب میتوان به ظهور اقتصاد کارکشتگی، به آنها بگویید «چه» کنند، اما نگویید «چگونه» و پشتیبانی از کارکشتگان در برابر مزاحمتها اشاره کرد.
مباحثی چون نقاشی با قلم تیم، تیمهای استراتژی و ارتباط شبکهای در دومین بخش کتاب بررسی شدهاند. ایدئولوژی تیمهای کارکشته، خلق معنا و تفکر در مورد رهبری نیز مهمترین مباحث بخش سوم کتاب را شامل میشوند.
مولفان کتاب، در تعریف کارکشتگان، این افراد را انسانهایی دانستهاند که دارای بالاترین ضریب هوشی یا مدارک تحصیلی هستند، بلکه معتقدند انسانهای کارکشته افراد بسیار مستعدی هستند، افرادی که ظرفیت خلق ارزشی منحصر به فرد را به وسیله منابع سازمانی در دسترس دارند.
در این نوشتار، از افرادی سخن گفته میشود که نقش شگفتانگیزی در عملکرد سازمانی دارند، افرادی، معمولا بسیار مفید که گاهی تعداد آنها زیاد و در دیگر مواقع چند نفری بیش نیستند. نوع و کارآیی این افراد به زمینههای فراهم شده بستگی دارد.
راب گافی و گرت جونز، با توصیف افراد کارکشته به «خبره»، «کارآمد» و «اغلب سرکش» نوابغ پژوهش و توسعه، حقوقدانان و سرمایهگذاران بانکی را تنها افراد کارکشته ندانسته و نوشتهاند: «کارکشتگان را در جاهای دیگری نیز میتوان یافت: در میان معلمان مدارس، مدیران دانشگاهها و بیمارستانها، موزهداران و مانند آنها. با اینکه این افراد با یکدیگر تفاوت دارند، اما از نظر توانایی در خلق ارزش یا ثروت برای سازمانهای خود، شبیه به هم هستند.»
کتاب «کارکشته (چگونه ماهرترین و خلاقترین کارکنان را رهبری کنیم؟)» با شمارگان یکهزار و 100 نسخه، در 227 صفحه به بهای 12 هزار تومان به همت انتشارات دنیای اقتصاد به بازار نشر عرضه شده است.
نظر شما