سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۴
«از راهبرد‌های تجاری تا نقشه راه فناوری اطلاعات» از راه رسید

کتاب «از راهبرد‌های تجاری تا نقشه راه فناوری اطلاعات» تالیف تیفانی فام، دیوید فام و اندرو فام به توانمند‌سازی مدیریت کلان سازمان‌ها و رونق بخشیدن به فعالیت کسب و کار بازرگانی برای بهره‌گیری بهینه از فناوری می‌پردازد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب حاضر در 6 بخش تنظیم شده است. پس از دیباچه کتاب، پنج مقدمه از سوی تعدادی از صاحب‌نظران برجسته حوزه کسب‌و کار تجاری و فناوری اطلاعات به رشته تحریر درآمده است.

کتاب در بخش نخست درآمدی کوتاه و فشرده بر راهبرد تجاری دارد که شامل بخش‌های فرعی چون مفاهیم و قواعد‌، اهداف و ماموریت سازمانی، ارزش‌ها و مدل تجاری، راهبرد تجاری و قواعد آن می‌شود. بخش دوم به بحث سازمان‌های ناب و چابک و فناوری‌های آن‌ها پرداخته و به شیوه چابک‌سازی سازمان‌ها و به‌کارگیری مناسب فناوری در آن‌ها اشاره شده و روش‌های موثر این حوزه را تشریح کرده است.

بخش سوم این کتاب نیز به بیان روش‌ها و کاربرد‌های مهم و موثر در این عرصه می‌پردازد. در واقع این بخش مقدمه‌ای بر معماری سازمانی است که بحث همسان‌سازی فناوری اصلاعات و راهبردهای تجاری در آن مطرح شده است.

بخش چهارم مقوله‌ راهبرد و روند آن تا نقشه راه فناوری اطلاعات چابک و کارآمد را بیان می‌کند و بخش پنجم با ماز تدوین نقشه راه تا اجرا به تشریح عناصر و مولفه‌های اصلی این روند پرداخته است.

در بخش آخر بخش ششم به بیان و توضیح مطالعه‌های مورد اختصاص یافته است در این قسمت مطالعات تجاری و نیز مطالعات موردی غیر‌انتفاعی قرار دارد که ویژگی‌های هر یک با توجه به ساختار آن‌ها توضیح داده شده است. 

کتاب «از راهبرد‌های تجاری تا نقشه راه فناوری اطلاعات» در 298 صفحه در سال 2013 به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها