جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
«مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی» به بازار کتاب رسید

«مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی» عنوان کتابی محسوب می‌‌شود که به قلم پرویز درگی نگارش و به تازگی از سوی انتشارات بازاریابی راهی بازار نشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، پرویز درگی در بخش «پیشگفتار» کتاب «مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی» درباره انگیزه تالیف این اثر می‌گوید: «مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی، عنوان سمیناری بود که از حدود پنج سال پیش به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دوره روانشناسی ارتباط با مشتری مطرح کردم. ابتدا این سمینار در یک کارگاه دو ساعته در کنفرانس بین‌المللی مدیریت بازاریابی و یک سمینار هشت ساعته در هتل آسمان اصفهان با حضور خونگرم اهالی بازاریابی ارایه شد و سپس در استان‌های دیگر در قالب سمینارهای یک روزه مطرح شد و بعدها در دوره جامع مدیریت فروش برگزار شد که از سوی شرکت TMBA با همکاری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و سپس موسسه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تشکیل می‌شد. اکنون این دوره‌ها در آموزشگاه بازسازان ادامه دارد.»

مخاطبان با مطالعه این کتاب می‌آموزند که تمام رفتارهای شکایتی مشتریان منشا و دلایل یکسان ندارد و تمام آن‌ها نشان از کم‌کاری و بی‌لیاقتی مدیران بنگاه‌های اقتصادی نیست اما با تمام این‌ها تفاوت مدیران در نحوه اندیشیدن، ارتباط برقرار کردن و رفتار متفاوت متناسب با اقتضائات زمان است که می‌تواند در ارتقای خشنودی مشتریان و کاهش میزان شاکی بودن آن‌ها عمل کند. در این کتاب سعی شده است این مساله اساسی حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی ایران مورد بررسی، تشریح و راهکاریابی قرار گیرد.

مولف با در نظر گرفتن این پیش فرض که «شخصی می‌تواند مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی را به خوبی به کار بگیرد که اولین مشتری خود را خودش بداند و با تسلط کامل بتواند خودش را مدیریت کند.» در بخش‌های مهمی از کتاب با ارایه تست‌های کاربردی سعی کرده است مخاطبان برای خود، ارزیابی‌‌هایی داشته باشد و در مواردی مدیران می‌توانند از این تست‌ها برای انتخاب منابع انسانی شایسته بازاریابی و فروش برای ارتباط موثر و بهره ور استفاده کنند.

کتاب «مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی» از پنج فصل تشکیل شده است. «توضیح مختصری درباره کلمات کلیدی»، «تست‌ها و پرسش‌ها»، «تیپ‌ها تغییر نمی‌کند»، «در مقابل مشتریان شاکی زبان بدنمان چگونه باشد؟» و «توضیه‌های نهایی برای ارتقای مهارت‌های ارتباط با مشتریان شاکی» عناوین این فصول چهارگانه را تشکیل می‌دهند.

مخاطبان با مطالعه این اثر می‌آموزند که اگر حق با مشتری بود یا اگر حق با مشتری نبود چه واکنشی داشته باشند. همچنین چگونگی برخورد با مشتریان شاکی پرحرف و پرقیل و قال، مشتریان شاکی چانه زن و قیمت شکن و مشتریان شاکی تهدیدکننده از دیگر آموزه‌های این کتاب به شمار می‌آید.

چاپ نخست کتاب «مهارت های ارتباط با مشتریان شاکی» اثر پرویز درگی با شمارگان هزار و 100 نسخه، 272 صفحه و به بهای 10 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات بازاریابی راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط