شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کتابی درباره كمك به كودك مبتلا به اختلال يادگيري منتشر شد

دانشگاه علوم‌پزشکی دانشگاه تهران در راستای چاپ کتاب‌های درسی برای دانشجویان این دانشگاه و سایر دانشجویان رشته پزشکی کتاب «كمك به كودك مبتلا به اختلال يادگيري غيركلامي يا سندرم آسپرگر» را منتشر کرده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در 190 صفحه و توسط محمد رحيم شاهبداغي، نرگس كُرد، بهنوش طحان‌زاده و حميده قائمی به رشته تحریر درآمده است. نویسندگان، این کتاب را در چهار بخش به نگارش درآورده‌اند. بخش اول کتاب درباره موضوع مروری بر اختلال یادگیری غیرکلامی، سندرم آسپرگر و ویژگی‌های آن‌ها صحبت می‌کند.

بخش دوم کتاب دانشجویان را با بحث تاثیرات ناتوانی غیر کلامی و سندرم آسپرگر آشنا می‌کند تا دانشجویان درباره صحبت کردن با زبانی متفاوت و گم‌شدن در فضا آشنا شوند.

بخش سوم کتاب « كمك به كودك مبتلا به اختلال يادگيري غيركلامي يا سندرم آسپرگر» به بررسی موضوع مداخله و طراحی برنامه می‌پردازد. این بخش با پرسش این‌که حالا چه باید کرد  یادگیری و یادگرفتن مداخلاتی برای تجارب یادگیری موفق و نیز حرکت اندام‌ها و همچنین منابع و طراحی پرداخته‌ است.

نویسندگان این کتاب معتقدند که با برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌توان در کودکان دچار این اختلال، تغییرات آموزشی را با آموزش زبان کاربردی و کار‌درمانی ایجادکرد.بخش چهارم نیز شامل پیوست‌های کتاب است.

انتشارات دانشگاه علو‌م‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران کتاب «كمك به كودك مبتلا به اختلال يادگيري غيركلامي يا سندرم آسپرگر» را در 190 صفحه منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها