جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
اصول سرپرستی

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

تفاوت‌های کار تیمی و کار گروهی 

مجموعه‌ای از افراد را تصور کنید که برای انجام کار مشترکی در کنار هم قرار می‌گیرند. مسئولیت‌ها و وظایف، به طور کاملاً دقیق بین‌شان تقسیم شده است و هر کس عهده‌دار انجام کار مشخصی می‌شود. در بین اعضای این مجموعه، چیزی به نام مسئولیت هماهنگی وجود ندارد و هر کس به تنهایی، بدون توجه به ارتباط خود با دیگران و با حداقل تعامل، به وظایف خود عمل می‌کند. معدود تعاملاتی که در مجموعه انجام می‌شود نیز به صورت فیزیکی و تنها بین اعضایی خواهد بود که مسئولیت‌هایشان به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط است. بنابراین، علی‌رغم اینکه کار، در نهایت، توسط مجموعه‌ای از افراد انجام خواهد شد، روح گروهی و تعاملات جمعی وجود ندارد. در واقع چند نفر عضو مستقل، در کنار هم، کار مشترکی را انجام می‌دهند. در این صورت شما یک گروه را تصور کرده‌اید.
حالا مجموعه‌ای از افراد را تصور کنید که برای انجام کار مشترکی در کنار هم قرار می‌گیرند. مسئولیت‌ها به طور دقیق و خط‌کشی شده، بین‌شان تقسیم نشده و هر کس علاوه بر مسئولیت‌های فردی، مسئولیت تیمی هم بر عهده دارد. یک نفر مسئول هماهنگی بین اعضا، اهداف و روند انجام کارها است. چرا که این موضوع، باعث بهتر شدن کیفیت انجام کار و بالارفتن سطح بهره‌وری می‌شود.

صفحه 55/ اصول سرپرستی/ مهدی سعیدی کیا و بهارک اعتمادی/ انتشارات کیا/ چاپ اول/ سال 1392/ 145 صفحه/ 6000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها