به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب «كارآفريني» به قلم محمد سعيدي كيا به فرايند كارآفريني و خلاقيت كه اساس و بسترساز تغيير و تحول در آغاز هزاره سوم ميلادي بوده است، ميپردازد.
مولف بر آن بوده تا در چهار فصل، كتابي مفيد براي دانشجويان به خصوص دانشجويان علمي كاربردي در تمامي رشتهها و كانونهاي كارآفريني تهيه و تنظيم كند.
نخستين فصل كتاب با عنوان «اصول كارآفريني و ويژگيهاي كارآفرينان» شامل تعاريف كارآفريني، ويژگيهاي كارآفرينان، نقش و جايگاه كارآفرينان در جامعه و فرايند كارآفريني است. در اين فصل سعي شده با بياني ساده و مختصر تصوير جديدي از كارآفريني در ذهن خواننده شكل گيرد. «خلاقيت و نوآوري» عنوان فصل دوم اين كتاب است كه با بيان ارتباط بين سه مقوله خلاقيت، نوآوري و كارآفريني ، هر يك را در فضايي جداگانه مورد بررسي قرار ميدهد.
نگارنده در فصل سوم كتاب با عنوان «مديريت كسب و كار» با طرح مباحثي مانند مديريت، سازماندهي، بازاريابي، امور مالي و مسايل حقوقي سعي كرده از طريق طرح ابزارهاي مديريت، توانايي لازم براي راهاندازي و رشد يك كسب و كار را به مخاطب بياموزد.در فصل پاياني كتاب با نام «طرح تجاري» نحوه نوشتن طرح تجاري آموزش داده شده تا دانشجويان بتوانند ايدهها و افكار خود را عملياتي كنند.
در بخشي از كتاب آمده است: «رقابت تنگاتنگ و شديد بين شركتها و سازمانها، كاهش كارآمدي مديريت سنتي در اين عرصه و رشد سريع شركتهاي كوچك سبب شد كه سازمانها اهميت ويژهاي براي نوآوري قايل شوند؛ زيرا نوآوري را تنها تضمين خود براي بقا در عرصه رقابت مي دانستند.»
كتاب «كارآفريني» با شمارگان پنج هزار نسخه، در 232 صفحه به بهاي 90 هزار ريال به بازار آمد.
یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
نظر شما