جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
عذر تقصیر به پیشگاه محمد(ص) و قرآن

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

قرآن واخلاق

1-تعلیمات قرآن
کلمه قرآن از «قرِِأ» مشتق شده یعنی او خواند ومعنی صحیح آن«خواندن» است یا به تعبیر دیگر «آن‌چه باید خوانده شود». این اسامی نیز به قرآن داده شده است:
الکتاب؛کتاب العزیز؛ کلام شریف؛ مصحف و الفرقان-یعنی آن‌چه حق را از باطل و خوب را از بد تمیز می‌دهد- به عقیده مسلمین نه فقط قرآن صادر از مبدأ ربوبیت است؛ بلکه جاوید است و غیر مخلوق و به طوری که عده‌ای می‌گویند خلقت قرآن در ذات خدا باقیست و از همان جایی است که خدای متعال؛ معجزه محمد را به نحوی بی‌نظیر و غیر قابل تقلیید ابداع کرد، به‌طوری که در قرآن نشان داده می‌شود.
اولین نسخه آن در عالم جاوید (ازل) یعنی در محلی که نزدیک به تخت (کرسی) خدا است، روی صفحه وسیعی به نام «لوح محفوظ» نوشته شده است و لوح محفوظ همان ایی است که احکام و فرامین خدا برای گذشته و حال و آینده نوشته شده است. مسلمین نیز عقیده دارند که قبل از این‌که خدا سایر اشیا را خلق کند این لوحه فرامین و بعد از آن قلمش را آفریده وباز معتقدند که این لوح، سنگ قیمتی بسیار بزرگی است و قلم، عبارت است از مرواریدی که روشنایی از نوک آن خارج می‌شود و آن به منزله تنها مرکب صحیح و درستی است که خدا آن را مصرف می‌کند ونیز فرشتگان به موجب امر خدا برای ثبت و ضبط گفتار و کردار مردم، آن را مصرف می‌کنند...


صفحه83/عذر تقصیر به پیشگاه محمد(ص) و قرآن/جان دیون پورت/ترجمه سید غلامرضا سعیدی/نشر کلبه شروق/چاپ اول/سال 1391/374صفحه/8000تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها