به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتخاب هیات امنای انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ، برگزاری دوره آموزشی چاپ روتوگراور و برگزاری دورههای آموزشی پرینت پرموشن در کشور خبرهایی بهشمار میرود که در این نشریه درج شدهاند.
گزارشی درباره راههای تبلیغات بیرونی شامل تعریف بنر، تاریخچه و انواع آن، ویژگیها و کاربرد آن در اماکن و اتحادیههای صنفی مختلف نیز از دیگر بخشها این نشریه است.
استقبال بانوان فعال صنعت نشر برای عضویت در انجمن زنان ناشر، معرفی رییس جدید کمیسیون آموزش اتحادیه ناشران و کتابفروشان و نگرانی از روند فعالیت ناشر ـ مولفان را میتوان دیگر مطالب این نشریه معرفی کرد.
گفتوگو با محمدعلی انصاریپور، رییس اتحادیه چاپخانهداران استان اصفهان با نگاهی به وضعیت چاپخانههای این استان، همچنین پیگیری فعالیتهای اتحادیه کانونهای آگهی و تبلیغات اصفهان دیگر مطلب نشریه را تشکیل میدهد.
انصاریپور در بخشی از این مصاحبه گفته است: «اگر اوضاع و احوال اقتصادی کشور سر و سامان بگیرد، بیماری اقتصادی کشور نیز به تدریج درمان خواهد شد، اما تصور نمیکنم به این زودیها مشکلات رفع شده و قیمت کاغذ ثبات پیدا کند، در حال حاضر گفته میشود که واردات کاغذ افزایش یافته ولی در مقابل تعرفههای گمرکی بالا بسیار مشکلساز شده است.»
ارایه 118 روش موثر برای کاهش هزینهها یکی از مقالههای ارایه شده در این نشریه به شمار میآید، در این مقاله راهکارهای کاهش هزینهها بدون تعدیل نیروی انسانی در قالبهای مختلف معرفی شدهاند.
گزارشی درباره «پاساژ سیما» بورس برچسب و لیبل را میتوان دیگر مطلب این نشریه معرفی کرد، این پاساژ که در خیابان فردوسی جنوبی قرار دارد، جمع گستردهای از فعالان حوزه برچسب را در خود جای داده است.
گردآوری دایرهالمعارف عمومی صنعت چاپ، اعطای وام صندوق توسعه ملی برای راهاندازی کارخانههای کاغذ، حذف تعرفه گمرکی واردات ماشینآلات چاپ، نگاهی به سالن معرفی توانمندیهای صنعت چاپ در بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران و گفتوگو با دستاندرکاران حوزههای مختلف صنعت چاپ از دیگر مطالب این نشریه به شمار میآیند.
نشریه «چاپ و نشر» هر سه هفته یکبار به صاحب امتیازی احمد سمیعی و مدیرمسوولی ابراهیم احمدزاده به بهای پنج هزار تومان منتشر میشود.
یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
نظر شما