محمد سلگی در گفتوگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: هر سال بخش عمده بازدیدکنندگان بخش دانشگاهی نمایشگاه، دانشجویان شهرها و استانهای مختلف کشور بودند که امسال تعداد آنها کاهش پیدا کرد.
وی افزود: همزمانی نمایشگاه با امتحانات برخی دانشجویان موجب شد که عدهای از آنها ترجیح دهند درسهای خود را مطالعه کنند تا به نمایشگاه بیایند.
سلگی با بیان اینکه این موضوع قطعا در سالهای آتی رخ نخواهد داد، یادآور شد: از سوی دیگر احساس میشد با وجود اطلاعرسانی گسترده، تبلیغات تا حدودی کم بود که امیدواریم در سالهای آینده افزایش پیدا کند.
رییس بخش دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران اظهار کرد: تلویزیون به عنوان رسانهای ملی نقش به سزایی در افزایش مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهد داشت و باید اقداماتی انجام شود که در دورههای آینده برنامههای متنوعی برای تبلیغات کتاب در آن انجام شود.
به گفته سلگی، 650 ناشر دانشگاهی امسال از سراسر کشور در 500 غرفه، جدیدترین کتابهای حوزه خود را ارایه کردند.
وی یادآور شد: این ناشران 67 هزار عنوان کتاب با موضوعهای فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی و... را در نمایشگاه ارایه کردهاند.
بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران عصر امروز شنبه 21 اردیبهشت به کار خود پایان میدهد.
شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
نظر شما