یکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
مربی‌گری در محیط‌کار

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

مربی‌گری از راه دور 

تا به حال در مورد مربی‌گری در موقعیت‌هایی صحبت کردیم که در آن مربی با کارمند مستقیماً رو در رو است. با این حال در دنیای امروز با شدت بیشتری با مدیرانی روبرو هستیم که باید از طریق رسانه‌های الکترونیک و از راه دور به امر مربی‌گری بپردازند. در این بخش از کتاب به چگونگی اجرای مربی‌گری از راه دور می‌پردازد.
اتحادیه و شورای بین‌المللی کار از راه دور تخمین زده است که امروزه بیش از 23 میلیون کارمند در ایالات متحده حداقل برای ساعاتی معدود، از راه دور به انجام کار خود می‌پردازند. این کارمندان را تقریبا در هر بخشی از صنایع ایالات متحده می‌توان مشاهده کرد، اما عمده‌ترین آنها در بخش تولید، خدمات تجاری، ساخت و ساز، بانکداری، بیمه، حمل و نقل و صنایع ارتباطی کار می‌کنند.
سفرهای گسترده‌ی تجاری کارمندان به بیشترین حد خود رسیده است. حالا کارمندان بیشتری بخش اعظم وقت خود را در محیط مشتری، دفاتر ماهواره‌ای یا خانه می‌گذرانند.
زمانی که کارمندی از راه دور به وظیفه‌ی خود می‌پردازد، مربی‌گری دقیق، مداوم و مشخص می تواند برای پشتیبانی از تأثیر و رشد حرفه‌ای این کارمند بسیار ضروری باشد.

صفحات 81 و 82/ مربی‌گری در محیط کار/ دانیل آ. فلدمن/ ترجمه هومن اهرامی/ انتشارات سازمان مدیریت صنعتی/ چاپ اول/ سال 1391/ 102 صفحه/ 2500 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها