ايبنا - خواندن يك صفحه از يك كتاب را ميتوان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعهاي از اكسير دانايي، لحظهاي همدلي با اهل دل، استشمام رايحهاي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
مدیریت با آموزش برای پرورش در چشمانداز وسیعتری از فعالیتها درک میشود. این مدیریت تمام فعالیتهایی را که در نظمدهی تفکر و اقدام برای رشد و پیشرفت برنامهی آموزشی و پرورشی شاگرد روی میدهد در برمیگیرد. آنچه که مدیر اجرایی در سلسله مراحل اداری انجام میدهد یک جنبهی حیاتی از مدیریت است. لیکن انجام امور به طور متقابل توسط کارکنان حرفهای، شورای آموزش و پرورش؛ و اعضای جامعه پیرامونی جنبهای از مدیریت است که از اهمیت کمتر از آن برخوردار نیست.
مدیریت آموزشی برای پرورش بیش از مجموعهای از وظایف اداری است که توسط مدیر انجام میگیرد. حتی اگر ممکن یا مطلوب بود که مدرسه از باقی جامعه پیرامونی جدا شود تا مدیر فقط به «سازماندهی و هدایت منابع مدرسه» بپردازد، او هنوز هم مجبور بود تا با هماهنگی با کارکنان دیگر عمل کند که کیفیت رفتاری او بر اموری چون روحیّهی معلم و طرح ارتباطات درون مدرسه اثر میگذارد. نیازی نیست اشاره شود که این شرایط به موقع خود بر رفتار مدیر اثر خواهد گذارد. همیشه اعمال اداری درون یک موقعیت رفتاری شکل میگیرد. (اسمیت، ترجمهی بهرنگی، 1384، ص 145)
صفحات 194 و 195/ آموزشگر شایسته (ارجنامه استاد دکتر علی شریعتمداری)/ محمدحسین ساکت/ انتشارات خانهکتاب/ چاپ اول/ سال 1391/ 508 صفحه/ 15000 تومان
نظر شما