شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
عوامل موثر در موفقیت و شکست

«از ایده تا مشتری» عنوان کتابی است نوشته «فیل بیکر» که توسط آرمیتا سراج‌زاهدی و همایون گلستانه به فارسی برگردان شده است. این کتاب به تشریح عوامل موثر در موفقیت و شکست طرحی در حوزه تولید و صنعت می‌پردازد._

آرمیتا سراج‌زاهدی از مترجمان کتاب «از ایده تا مشتری» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: طراحی صنعتی که هدف اصلی آن طراحی و تولید است، در کشور ما نیاز به حمایت و پرورش دارد و این کار با ایجاد منابع بیشتر و اطلاع‌رسانی توانایی‌های این رشته، به تولیدکنندگان و صاحبان صنایع صورت می‌گیرد. 

وی ادامه داد: براین اساس، کتاب «از ایده تا مشتری» در راستای تدوین و ترجمه کتاب‌های مرتبط و تخصصی، در عین حال که به مسایل تولید اشاره دارد، طراحی را به عنوان یک فاکتور ارزشمند و تعیین‌کننده موفقیت محصول مورد توجه قرار می‌دهد. 

کارشناس ارشد طراحی صنعتی با اشاره به این مطلب که دغدغه‌ها و مشکلات طراحی و تولید در بسیاری از موارد فراتر از چارچوب تعیین شده در کتاب‌های دانشگاهی و مراکز آموزشی است افزود: این کتاب به دلیل نگاه متفاوتی که به مقوله تولید و بازار دارد، یک اثر ارزشمند و پرکاربرد در درک مراحل تولید محصولات موفق و مشکلات آن محسوب می‌شود. 

سراج زاهدی گفت: کتاب «از ایده تا مشتری» در برگیرنده قوانین جدیدی است که نتیجه چگونگی توسعه سریع محصولات، دوره عمر کوتاه آن‌ها، استفاده از برون‌سپاری و اینترنت است و همه این عوامل چگونگی انجام فعالیت در دنیای امروزی را تحت شعاع خود قرار می‌دهد. 

وی بیان کرد: همچنین علل توجه به دنیای امروز به موضوع برون‌سپاری و تولید در آسیا، در این کتاب شرح داده شده است و مزایا و معایب آن را در کنار توصیه‌های کاربردی، نوع نگرش طراح، تولیدکننده و مدیران فروش ایرانی بررسی می‌کند.
 
مترجم کتاب ادامه داد: آشنایی با قوانین دنیای جدید طراحی و تولید، توجه و احترام به مشتری و مشارکت وی در روند طراحی و تولید، اهمیت طراحی صنعتی، روند کنونی توسعه محصولات، استفاده از منابع برون‌سپاری و چگونگی انتخاب و همکاری با شرکت‌های آسیایی از جمله موضوع‌هایی به‌شمار می‌روند که در این کتاب مطرح شده‌اند. 

سراج زاهدی در پایان به کتاب‌های در دست چاپش اشاره کرد و گفت: علاوه بر «کتاب آشنایی و روند طراحی» که به تازگی و پیش از کتاب «از ایده تا مشتری» منتشر شده است، سه کتاب با عنوان‌های «رنگ در طراحی»، «مبلمان شهری» و «آموزش طراحی و خلاقیت» در دسته تهیه و چاپ دارم. 

چاپ نخست کتاب «از ایده تا مشتری» تالیف «فیل بیکر» با ترجمه آرمیتا سراج زاهدی و همایون گلستانه در 200 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای هفت هزار تومان از سوی انتشارات نوید مهر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها