دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
دورکاری چیست؟ چرا؟ چگونه؟

ايبنا - خواندن يك صفحه از‌‌ يك كتاب را مي‌توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه‌اي از اكسير دانايي، لحظه‌اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه‌اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...

جستارها و مسائل اجرایی 

پشتیبانی از برنامه‌های نوآورانه از سوی مدیران سطوح مختلف و کارشناسان اجرایی به ویژه اعضای هیئت علمی از مسائل دیگری است که باید زمینه‌های آن از پیش فراهم شود. با وجود گسترش سریع آموزش الکترونیکی و برخط در جهان این نوع آموزش رویکردی جدید به شمار می‌رود. بنابراین، رشد و توسعه آن به پشتیبانی همه نیروهای اجرایی از سطح بالا و میانی گرفته تا سطح کارشناسی در خط مقدم نیازمند است.
از سوی دیگر، مخاطبان برنامه‌ هم به پشتیبانی سخت‌افزاری نیاز دارند تا تعامل آنان با مؤسسه آموزشی و همچنین، محیط اجتماعی جدید به راحتی صورت گیرد. این محیط چگونه باید طراحی و از نظر کمی و کیفی به چه صورت کنترل شود؟
نو بودن حیطه کار و مشخص نبودن ماهیت آن به ویژه نبود نمونه عملی کامل در داخل و کمبود آن در خارج و حتی فقر ادبیات جهانی در این زمینه نگرانی بزرگی برای برنامه‌ریزان محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد بهترین راه‌حل در این مرحله استفاده از رویکرد ترکیبی برای ارائه درس‌ها باشد، بدین ترتیب که ابتدا مواد آموزشی موجود که بیشتر چاپی است و حالت یکسویه و غیر تعاملی دارد،‌ به مواد الکترونیکی متعامل و تارنما، پایه تبدیل و سپس، دروس با استانداردهای جهانی تهیه شود.

صفحه 106 / دور کاری چیست؟ چرا؟ چگونه/ کورش پرند و ... دیگران / انتشارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور/ چاپ سوم/ سال 1391/ 292 صفحه/ 6000 تومان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها