مهرناز خراسانچي با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: از شنبه هفته آينده در بخش مرجع، بخش كودكان، امانت و نابينايان، امکان پاسخگويي آنلاين را خواهيم داشت.
وي ادامه داد: پيش از اين اگر كاربران درباره بخشهاي مختلف کتابخانه سوال یا مشکلی داشتند نميتوانستند به صورت آنلاين مشکل خود را حل کنند اما با آغاز به كار اين بخش اين امكان فراهم شده است. كتابدار آنلاين در حكم راهنماست و حتي در جستوجوي كتاب توسط اعضا آنها را ياري ميكند.
وي افزود: كتابدار آنلاين در بخشهاي كودكان، نابينايان و امانت هر روز از 8 صبح تا 3 بعد از ظهر پاسخگوي کاربران است و در بخش مرجع نيز ميزان ساعات پاسخگويي تا ساعت 6 بعد از ظهر ادامه خواهد داشت.
خراسانچي با بيان اينكه در خارج از ساعت كار اداري نيز كاربران ميتوانند به صورت آفلاين سوالات خود را مطرح كنند، گفت: كارشناسان ما در اولين فرصت در ساعات كار اداري و نيز پس از روزهاي تعطيل پاسخ سوالات را خواهند داد.
رييس كتابخانه حسينيه ارشاد همچنين درباره ساير خدمات ارايه شده در كتابخانه ديجيتال این حسينيه توضيحاتي را ارايه كرد و افزود: سامانه نرمافزار مديريت كتابخانه حسينيه ارشاد و نرمافزار كتابخانه ديجيتال داراي دو ساختار متفاوت است اما با متصل شدن اين دو نرمافزار توسط يك پروتكل مشترك هر اطلاعات كتابشناختي كه در كتابخانه عمومي ثبت شود در كتابخانه ديجيتال نيز قابل بازيابي است.
وي از ديجيتالسازي منابع اين كتابخانه خبر داد و اظهار كرد: تاكنون پنج هزار كتاب، ديجيتالي شده و تمام كتابهاي دكتر شريعتي و كتابهاي بخش مرجع و كتابهاي نفيس اسكن شده و در اختيار كاربران قرار ميگيرد.
اين كارشناس كتابداري تاكيد كرد: كتابخانه ديجيتال حسينيه ارشاد نخستين كتابخانهاي است كه كتابهاي خود را در پروفايلهاي شخصي اعضاي كتابخانه به مدت 10 روز امانت ميدهد و اين امانت ديجيتال به دليل رعايت قانون حقمولف اتفاق افتاده است.
وي ياد آور شد: همچنين اعضا ميتوانند منابع چاپي موردنياز خود را از طريق كتابخانه ديجيتال رزرو کنند.
یکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰
نظر شما