مولف اين اثر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: رعايت نشدن اصول علمي خبرنويسي، بهويژه در نشريات سازماني، انگيزه من براي تاليف اين كتاب بود.
وي ادامه داد: مطالبي كه در اين نشريات در قالبهاي مختلف خبر، مصاحبه، سرمقاله و ... منتشر ميشوند، شاخصهاي علمي و حرفهاي را ندارند، ما حتي در نشريات سازماني گاهي مشاهده ميكنيم كه سر مقاله وجود ندارد اين در حالي است كه سر مقاله خط و مشي سازمان را مشخص ميكند.
اين مولف كتابهاي حوزه روابط عمومي و رسانه يادآورشد: جامعه مخاطبان هدف كتاب، كارشناسان حوزه انتشارات و روابط عمومي سازمانها هستند و خبرنگاران و گزارشگراني كه در نشريات فعاليت ميكنند.
سيدمحسني درباره نقطه ضعف كتاب نيز اظهار كرد: با توجه به اينكه قصد داشتيم كتاب را به هشتمين جشنواره روابط عموميها برسانيم و محدوديت زماني داشتيم برخي از فنون و تكنيكهاي مطبوعاتي در آن آورده نشده است.
وي ادامه داد: در اين كتاب، سرمقالهنویسی، مقالهنویسی، مصاحبه، تهیه و تولید خبر و گزارشنویسی به عنوان فنون اصلي آورده شده و در ويرايشهاي بعدي كتاب فنون بيشتري به آن اضافه خواهد شد.
اين فعال حوزه رسانه از تاليف كتاب ديگري خبر داد و گفت: همچنين در نظر دارم موضوع كتاب بعدي خود را به نحوه ارتباط رسانه و روابطعموميها اختصاص دهم.
كتاب «کاربرد فنون مطبوعاتی در نشریه» از سوي انتشارات کارگزار روابط عمومي به بهاي 6 هزار تومان به بازار ميآيد.
سهشنبه ۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
نظر شما