چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۸
دین، رسانه و فرهنگ در يك كتاب بررسی می‌شوند

سرپرست مترجمان کتاب «کلید واژگانی در باب دین، رسانه و فرهنگ» از چاپ اين اثر توسط مرکز پژوهش‌های اسلامی سازمان صداوسیما خبر داد. دین، رسانه و فرهنگ و رابطه بين آن‌ها در اين كتاب بررسي مي‌‌شوند.-

امیر یزدیان به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: 15 مقاله با مقدمه جامع دیوید مورگان در این کتاب گرد آمده است. مورگان در اين كتاب نگاه تاریخی به تحول نگاه اندیشمندان علوم اجتماعی در برخورد با موضوع دین دارد و روش‌شناسی مقالات حاضر را توضیح می‌دهد.
 
وي ادامه داد: مورگان مقالات کتاب را در قالب چهار مجموعه گنجانده و رابطه مفهومی هریک را توضیح می‌دهد. 

يزديان با بيان اين‌كه کليدواژگان دين، رسانه و فرهنگ در سراسر كتاب وجود دارد، افزود: گروهي از مترجمان چون منا نادعلی، علی ماهری، سیدکمال رضوی، محمدرضا امین، سیدمهدی دبستانی و صدیقه مرادی اين مقالات را ترجمه كرده‌اند و سعي شده تا هر مترجم به فراخور تخصص خود يك كليدواژه اصلي در اين كتاب را بسط دهد و رابطه بين دين، فرهنگ و رسانه را بررسي كند.

وي تاكيد كرد: رسانه به‌طور مشخص نقش پيونده‌دهنده سه عنصر دين، فرهنگ و رسانه را دارد و در برخي مقالات بر آن تاكيد شده است.

اين مترجم حوزه رسانه اضافه كرد: نگاهي كه انديشمندان غربي در اين كتاب به مقوله دين دارند با نگاه مرسوم در كشور متفاوت است اما افرادي كه قصد تحقيق روي حوزه دين را دارند بايد از اين ديدگاه شناخت داشته باشند تا بتوانند مطالعه جامعي داشته باشند.

يزديان در پايان اظهار كرد: این اثر را مرکز پژوهش‌های اسلامی سازمان صداوسیما منتشر مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها