علی ظریف، کارشناس صنعت چاپ معتقد است، اگر چه برگزاری مسابقات صنعت چاپ در سالهای گذشته همواره با تلاشی برای کیفیتبخشی محصولات چاپی توام بوده ولی به دلیل عدم تبیین شاخصهای کیفی از سوی متخصصان و صاحبنظران متولی، مسابقات گستره محدودی را روشن کرده است.-
وی با بیان اینکه باید در هر مرحله نمونهها و الگوهای مشخصی برای چاپکاران به انضمام روشها و تکنولوژیهای به کار رفته در فرآیند تولید محصولات جهانی آن عرضه شود، عنوان کرد: این کار به طور مستقیم به رونق کسب و کار صنعتکاران کمک میکند و این عامل انگیزه مهمی برای شرکت کنندگان خواهد شد.
ظریف ادامه داد: برای دستیابی به کیفیت مطلوب در تولید، باید تمام فرایندها و زیرساختارهای یک مجموعه در خدمت کیفیتبخشی از آن باشد زیرا همواره نگاه تک بعدی به محصول نهایی با آسیبهای متعددی توام بوده است.
وی اظهار کرد: رقابت و تلاش برای تعالی همیشه عاملی مهم برای توسعه و ارتقا محسوب میشود و برگزاری مسابقات چاپ در سراسر دنیا از قدمتی بالا برخوردار است. صنعت چاپ ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست و هر چه دامنه تخصصی این مسابقات گستردهتر شود دستاورد بزرگتری نیز به همراه خواهد داشت.
ظریف گفت: برگزاری مسابقات به صورت پروژههای مشترک بین چاپکاران صنعت و تولیدکنندگان صنایع و یا مصرفکنندگان محصولات چاپی میتواند منجر به اعتلای این مسابقات شده و نتایجی فراتر از دایره مسابقات کسب شود.
وی عنوان کرد: عرضه مستقیم نیازمندیهای مشتری و تبادل نظر کمی و کیفی در فرایند مسابقات منتج به دستاوردی عملی و واقعی خواهد شد که هر دو سوی عرضه کننده خدمات و دریافت کننده خدمات برنده خواهند بود، در این بین ارایه الگوهای استاندارد جهانی از سوی برگزار کنندگان برای آن محصول مشخص نیز به تجربه مجریان میافزاید.
این کارشناس چاپ افزود: به نظر میرسد میتوان با یک طبقهبندی هدفمند از اولویتهای چاپی در کشور، به فرآیندی مستمر در برگزاری مسابقات تخصصی دست یافت و برای تحقق بخشیدن به اهداف هر پروژه نیز از حضور دانشجویان و دانشآموختگان صنعت چاپ برای گردآوری مستندات و شاخصهای کیفی هر محصول جهانی نیز بهره برد.
نظر شما