در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ مطرح شد
استانداردهای جهانی الگویی است برای مدیریت صنعت چاپ
دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ، با حضور مسوولان و فعالان صنعت چاپ روز گذشته (28 تیر) به کار خود پایان داد. در این مراسم بر اهمیت بومیسازی روشها و راهحلهای سیستمی و مدیریت صنعت چاپ کشور بر اساس استاندارهای جهانی به عنوان نتیجه اصلی این کنفرانس تاکید شد.-
در ابتدای مراسم، یوسف افراش، ضمن تشکر و قدردانی از مسوولان و دستاندرکاران برگزاری این مراسم، گفت: شرایط برگزاری این کنفرانس باید از سطح کیفی خوبی برخوردار باشد اما متاسفانه در برخی از مکانهای برگزاری چنین اتفاقی رخ نداد.
وی افزود: این کنفرانس به نتایج حداقلی طبق برنامه دست پیدا کرد و سرآغاز اتفاقات خوبی برای صنعت چاپ بود اما باید به سمتی حرکت کنیم تا در کنفرانسهای بعدی مشارکت جدی همه فعالان چاپ را جذب کنیم.
در ادامه مراسم، مهدی رحیمییگانه، مدیر عامل شرکت چاپ «مایرملنهوف» درباره انتظارات و نگرشها به این کنفرانس، عنوان کرد: باید انتظارات خود را با این کنفرانس تطبیق دهیم، قرار نبود در این کنفرانس نسخه پیچیده شود بلکه بررسی راهکارها مهمترین مساله برای این کنفرانس بود.
تبادل تجربیات و اندیشه مهمترین نکته کنفرانس مدیریت کیفیت در چاپ
وی تبادل تجربیات و اندیشهها را به عنوان مهمترین نکته پنلهای این کنفرانس دانست و تاکید کرد: این تجربیات میتواند زمینهساز کنفرانسهای بعدی قرار گیرد.
در بخش دیگری از این مراسم، خدایار صادقی، دبیر این کنفرانس با ارایه جمعبندی و عذرخواهی از کاستیهای ناخواسته کنفرانس، عنوان کرد: قصد ما از کیفیت فقط کیفیت در محصولات نیست، بلکه جلوگیری از ضایعات و تلف شدن منابع مورد استفاده که قیمت را کاهش داده و سود را افزایش میدهد، نیز برخی از جنبههای کیفیت تلقی میشود.
وی افزود: لازمه حضور رقابتی در بازار چاپ ایران به شدت احساس می شود و در آینده نه چندان دور، برای حفظ بقا و حیات واحدهای چاپی کشور نیازمند بهبود و بازنگری در انجام کارها هستیم.
جو حاکم بر کنفرانس گفتوگو و تعامل بود
صادقی با اشاره به جو حاکم در این کنفرانس، اظهار کرد: گفتوگو و طرح پرسشهای فراوان درباره راهکارهای عملیاتی در تمامی سطوح صنعت چاپ کشور در این کنفرانس مطرح شد.
دبیر این کنفرانس عنوان کرد: خانواده چاپ نیاز دارد در فرصتهای مبسوط به بحث و تبادل نظر بپردازد. در این کنفرانس با برگزاری 15 میزگرد، محفلی برای پرسشها فراهم شد اما خواسته خانواده چاپ بیش از این هاست. نکته مورد تاکید در این کنفرانس، بومیسازی روشها و راهحلهای سیستمی و مدیریت صنعت چاپ کشور بر اساس استاندارهای جهانی است.
وی در ادامه به مقایسه آماری کنفرانس اول و دوم پرداخت و عنوان کرد: این کنفرانس نسبت به کنفرانس قبلی از سطح بهتر و پیشرفت خوبی برخوردار بود.
صادقی با اشاره به اینکه حضور استادان و کارشناسان در این کنفرانس نسبت به دوره قبلی، رشد بسیاری داشته، گفت: تعداد سخنرانان نیز از حدود 30 تن در کنفرانس اول به بیش از 100 تن در کنفرانس دوم افزایش یافت.
دبیر دومین کنفرانس ملی مدیریت کیفیت در چاپ، ادامه داد: سعی کردیم در این کنفرانس با طرح پرسش، عطش برای یافتن پاسخ را افزایش داده و در این عرصه تحولی ایجاد کنیم.
در پایان این مراسم از حامیان مالی، معنوی و رسانهای این کنفرانس از جمله خبرگزاری «ایبنا» با اهدای لوح سپاس و تندیس قدردانی شد.
نظر شما