ايبنا - خواندن يك صفحه ازيك كتاب را مي توان چند گونه تعبيركرد؛ چيدن شاخه گلي از يك باغ، چشيدن جرعه اي ازاكسير دانايي، لحظه اي همدلي با اهل دل، استشمام رايحه اي ناب، توصيه يك دوست براي دوستي با دوستي مهربان و...
عنصر كليدي گزارش كردن مؤثر شامل زباني است كه استفاده ميكنيد. مردم در دو دسته بصري (70 درصد) و سمعي (30 درصد) هستند. آدمهاي بصري بايد اطلاعات را به صورت مكتوب ببينند. اگر آن را نبينند، آن را به ياد نميآورند يا اين كه به صورت نادرست به ياد ميآورند. اگر چيزي را به فردي بصري بگوييد، ميپرسد: آيا آن را به صورت مكتوب داريد؟
آدمهاي سمعي دوست دارند حرف بزنند و اطلاعات را بشنوند. آنها علاقهاي به خواندن ندارند. اگر گزارش مكتوبي را به شخص سمعي بدهيد، نگاهي به آن مياندازد و ميپرسد: اين نوشته چه ميگويد؟
ابتدا مشخص كنيد رئيس شما سمعي يا بصري است. از او بپرسيد دوست دارد اطلاعات را به چه صورتي دريافت كند و بعد بر آن اساس گزارش دهيد. از همكارها و كاركنان خود بپرسيد دوست دارند اطلاعات را به چه صورت دريافت كنند و يقين حاصل كنيد گزارش خود را به شكلي كه آنها ميتوانند بفهمند آرايه كردهايد.
صفحه 101/ بهترين مديران چگونه مديريت ميكنند/ بريان ترسي/ جواد ثابتنژاد/ انتشارات سفير اردهال/چاپ اول/ سال 1391/ 248 صفحه/ 5000 تومان
نظر شما