یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
تبيين مراحل اعتبارسنجي كتاب‌هاي درسي پايه دوم و ششم ابتدايي

مدير كل دفتر تاليف كتاب‌هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي گفت: محتواي كتاب‌هاي جديدالتاليف در يك فرايند برنامه‌ريزي شده با بهره‌گيري از نظرات كارشناسان آموزشي اعتباربخشي شده‌اند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، محمدعلي جمالي‌فر با اشاره به اين‌كه فرايند اعتباربخشي در دو مرحله انجام شده است افزود: در مرحله نخست، محتواي آموزشي توسط كارگروه‌هاي استاني متشكل از معلمان دوره ابتدايي، مدرسان تربيت معلم و متخصصان موضوعي مورد بررسي قرار گرفت. 

وي عنوان كرد: در مرحله دوم از اعتباربخشي توسط كميته كارشناسي، ستادي متشكل از صاحب‌نظران تعليم و تربيت، متخصصان موضوعي، برنامه‌ريزان درسي، كارشناسان آموزش ابتدايي و معلمان تشكيل شد كه محتواي تازه توليد شده را مورد نقد و بررسي قرار دادند.

مديركل دفتر تاليف كتاب‌هاي درسي ابتدايي و متوسطه نظري سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي ادامه داد: يافته‌هاي حاصل از كارگاه‌هاي اعتباربخشي، مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته‌اند. گزارش تجميعي حاصل، در جلسه‌اي با حضور كارشناس‌هاي مسوول گروه‌هاي درسي، مولفان و برنامه‌ريزان درسي بررسي و آماده چاپ شده‌اند.

جمالي‌فر عنوان كرد: شناسايي ميزان رعايت استانداردهاي آموزشي، محتوايي و تصويرگري و همچنين بيان شرايط لازم براي اجراي موفقيت‌آميز مواد آموزشي توليد شده در كلاس درس از جمله اهداف برپايي اين كارگاه اعتباربخشي به شمار مي‌روند.

وي افزود: بررسي ميزان تناسب مواد آموزشي توليد شده با توانمندي‌هاي دانش‌آموزان، احصاء نقاط ضعف مواد آموزشي توليدشده از نظر كمك به تحقق اهداف برنامه درسي و تناسب حجم محتواي ارايه شده با زماني كه در اختيار دانش‌آموزان است از ديگر موضوعاتي‌ محسوب مي‌شوند كه در كارگاه‌هاي اعتباربخشي مورد بحث و بررسي قرار گرفته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط