شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۳

اتحادیه ناشران اسپانیا، با ارایه گزارشی به بررسی فراز و فرودهای صنعت نشر این کشور پرداخته است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک مدیا، در سال 2011، در حالی که 583 ناشر جدید کار خود را در اسپانیا شروع کردند، این آمار نسبت به سال قبل از آن که 349 ناشر به بازار نشر اسپانیا افزوده شده بود، رشدی 67 درصدی را نشان می دهد. با این حال این آمار به نوعی نيز نشان دهنده مشکلاتی است که می تواند ایجاد شود زیرا بازار فروش این کشور در 4 سال گذشته تقریبا یکنواخت باقی مانده است. 

در سال پیش شمار عناوین جدید منتشر شده در اسپانیا به نزدیک به 108 هزار عنوان کتاب رسید که نشان دهنده رشدی 36 درصدی از نظر انتشار کتاب در مقایسه با سال پیش بود اما بازار کتاب های تجدید چاپ شده با چاپ 4848 عنوان، کاهشی 14 درصدی را در مقایسه با سال پیش که 5614 عنوان کتاب تجدید چاپ شده راهی بازار شده بود، ثبت کرد. 

به این ترتیب به طور متوسط بیشتر این ناشران جدید کمتر از 10 عنوان کتاب روانه بازار کتاب کرده اند و نقشی در ارتباط با توزیع کنندگان کتاب نیز ایفا نکرده اند. با این حال آن‌ها تمامی تلاش خود را صرف ارتقای کیفیت کتاب های داستانی و غیرداستانی کرده اند که از سال ها پیش تقریبا از سوی ناشران بزرگ به دست فراموشی سپرده شده بود. 

بازار کتاب اسپانیایی به ارزش مالی 3 میلیارد یورو در سال ، که 95 درصد آن در اختیار 889 ناشری است که عضو اتحادیه ناشران اسپانیا هستند، ناشرانی نیز دارد که نمی توان عمر بادوامی برایشان پیش بینی کرد.
 
به گفته اتحادیه ناشران 3574 ناشر حداقل یک کتاب در طول سال 2011 منتشر کرده اند که این شامل حال نویسندگان خود ناشر نمی شود . این در حالی است که 217 ناشر نیز بیش از 100 عنوان کتاب در همین سال به بازار فرستاده اند و 62 درصد کل تولید کتاب را در اختیار داشته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها