كتاب «ارتباطات رسانهاي در عمل» نوشته «جوديث ريجوي» با ترجمه مهدخت بروجردي علوي و علي فرقاني از سوي دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها منتشر شد.-
«جوديث ريجوي» نويسنده كتاب در پيشگفتار كتابش، اين نوشتار را اثري كاربردي در به ثمر رسيدن تلاشهاي روابطعموميها ميداند.
نويسنده با تاکید بر اهمیت فزاینده ارتباطات الکترونیک، بر نقش استفاده از کامپیوتر، اسکنر، مودم و ماهواره در سرعتبخشي به ارتباطات در دفتر يك فرد رسانهاي تاكيد دارد و بهكارگيري فناوريها را در ويژهسازي دفتر کار یک فرد رسانهای نسبت به ساير دفاتر اداري مهم ميداند.
اين نوشتار در 12 فصل «برنامههاي ارتباط با رسانه»، «فهرست و اطلاعات تماس»، «بيانيه رسانهاي و شرح عكس»، «عكسها»، «نمونهها و هدايا»، «خدمات اطلاعرساني مستمر»،«رپرتاژ آگهي و پيشنهادها ويژه»،«فنون برقراري ارتباط با راديو و تلويزيون»،«نشستهاي مطبوعاتي»،«سمينارها و كارگاههاي آموزشي» و «رويدادهاي خاص» درصدد است با در نظر گرفتن پيچيدگيها و ظرافتهاي خاص رسانهاي، به نقش و تاثير روابط متقابل رسانهها با مراكز و سازمانها بپردازد.
در بخش «چه زماني نمونه كالاها را هديه كنيم؟» اين كتاب آمده است: «در مواقعي كه محصول تازه به هر دليلي، فراتر از امكانات موجود براي ارسال به صورت نمونه يا هديه است، يك راهحل خلاقانه كه بسياري از شركتها بهكار ميبرند، قرعهكشي كالا در ميان روزنامهنگاراني است كه براي مراسم رونمايي محصول دعوت شدهاند. اينكار باعث جلب توجه روزنامهنگاران و ترغيب آنها براي قلم زدن براي شركت ميشود.»
نويسنده با آوردن شش اثر پيشنهادي مرتبط با اين نوشتار در انتهاي اثر قصد دارد راهگشاي روابطعموميها در پيشبرد اهدافشان باشد.
چاپ نخست كتاب «ارتباطات رسانهاي در عمل» را انتشارات دفتر مطالعات و برنامهريزي رسانهها با شمارگان 2000 نسخه، 201 صفحه و به بهاي 25000ريال روانه بازار نشر كرده است.
نظر شما