كتاب «ارتباطات عمومي» نوشته دكتر حميد قاسمي، دكتر سارا كشكر و محمد اسماعيلي با هدف آموزش نحوه برقراري ارتباط توسط روابط عموميها از سوي انتشارات حتمي منتشر شد.-
اين كتاب كه در هفت فصل تاليف شده، به موضوعات متنوع جايگاه روابط عمومي در سازمانهاي ورزشي، چگونگي ارتباط موثر روابط عمومي سازمانهاي ورزشي با رسانههاي گروهي، آشنايي با نحوه تنظيم خبر و گزارش رويدادهاي ورزشي، چگونگي برقراري ارتباطي پويا با مشتريان سازمانهاي ورزشي، برگزاري جلسات و همايشهاي موثر، آشنايي با نحوه بهكارگيري وسايل سمعي، بصري و اطلاعرساني و در پايان به فناورياطلاعاتي و ارتباطي در ورزش ميپردازد.
مولفان اين كتاب كه از دانشآموختگان رشته تربيت بدني و از استادان دانشگاهاند، در پيشگفتار كتاب هدف از انتشار اين كتاب را اهميت برقراري ارتباط موثر با مخاطبان گسترده و متنوع سازمان ورزشي مانند تماشاگران، رسانهها و حتي خيرين از سوي روابط عموميهاي ورزشي و احساس كمبود منابع آموزشي در اين زمينه عنوان ميكنند.
نويسندگان كتاب«ارتباطات عمومي» روابط عمومي سازمانهاي ورزشي را با خوشنامي آن سازمان در ارتباط ميدانند و آن را اصلي مهم براي بقاي سازمان معرفي ميكنند.
در بخش «آينده روابط عمومي ورزشي» چنين آمده است:«بسيار بعيد به نظر ميرسد كه تمايل جامعه براي اخبار ورزشي و اطلاعات در اين زمينه كم شود. لذا ميتوان پيشبيني كرد كه نقش روابط عمومي در توسعه منافع و خوشنامي سازمانهاي ورزشي ادامه خواهد يافت.»
متاسفانه در اين بخش تنها به ذكر اين تعريف و ارايه جدولي مختصر با عنوان «آينده روابط عمومي» با ذكر پنج شاخص توسعه حوزههاي بالقوه مرتبط با سازمانهاي ورزشي و نقش روابط عمومي ورزشي آموزشديده بسنده شده است، در حالي كه انتظار ميرفت اين شاخصها با توضيحات مفصلتري بيان شود.
با توجه به سهم بسيار زياد روابط عموميها در شناساندن سازمانها، اين كتاب ميكوشد روابط عموميها را با شيوههاي برقراري ارتباط موثر با ساير سازمانها آشنا كند.
چاپ نخست اين كتاب «ارتباط عمومي در ورزش» با شمارگان 1000 نسخه و در 178صفحه و به بهاي 50000 ريال از سوي نشر حتمي روانه بازار كتاب شده است.
نظر شما