دوشنبه ۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۰
همكاري اتحاديه ناشران تهران و فرانسه در قالب دوره‌هاي آموزشي

دوره آموزشي «چگونگي مديريت موسسات انتشاراتي» با همكاري اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران و اتحاديه ناشران فرانسه در تهران برگزار مي‌شود./

رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: مذاكرات اوليه براي برپايي دوره آموزشي با همكاري اتحاديه ناشران فرانسه انجام شده و اين دوره تا پايان سال برگزار خواهد شد.

فتح‌الله فروغي افزود: پيش از اين دو دوره آموزشي كوتاه مدت با همكاري اتحاديه ناشران و كتابفروشان كشور آلمان برگزار شد كه ناشران استقبال خيلي خوبي از اين دوره‌ها داشتند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي آموزشي اتحاديه ناشران، اظهار كرد: كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران علاوه بر برگزاري دوره‌هاي آموزشي كوتاه مدت خود، نگاه ويژه‌اي به آموزش‌هاي ضمن كار براي مديران ارشد موسسه‌هاي انتشاراتي پيش‌بيني كرده است.

فروغي تصريح كرد: تجديد نظر در سرفصل‌‌هاي دوره‌هاي كوتاه مدت كه بيست و چهارمين دوره برگزاري آن به تازگي پايان يافته است نيز يكي ديگر از اقدامات اين كميسيون است.

وي درباره ديگر برنامه‌هاي اين كميسيون توضيح داد: تدوين برنامه‌هاي آموزشي براي كاركنان شاغل در حوزه نشر با سطوح آموزشي مختلف و برگزاري سمينار و همايش‌هاي آموزشي با همكاري اتحاديه‌هاي صنعت نشر كشورهاي ديگر نيز از اولويت‌هاي اين كميسيون است.

فروغي با بيان اينكه نشر كتاب يك فعاليت توليدي ـ اقتصادي است كه محصول آن كالايي فرهنگي به نام كتاب است، اظهار كرد: مديران اين نوع موسسه‌ها و بنگاه‌هاي فرهنگي كه براي عرضه محصولات فرهنگي تلاش مي‌كنند، بايد از فرهنگ مديريتي ويژه‌اي برخوردار باشند، به گونه‌اي كه اين فرهنگ مديريتي نشانگر توجه به موضوع آموزش باشد.

وي يادآور شد: با توجه به اينكه حدي از كارآمدي براي صنعت نشر كشور تعريف نشده است، گفت: مديران كنوني صنعت نشر بايد آموزش خود و كاركنانشان را براي بهبود وضعيت و يا كسب مهارت بيشتر، جدي بگيرند.

رييس كميسيون آموزش اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران، با اشاره به كاركردهاي آموزش صحيح در بدنه صنف نشر، افزود: آموزش صحيح و به جا،‌ عملكرد كاركنان و مديران را بهبود مي‌بخشد و مي‌توان از طريق توسعه مهارت‌ها‌ براي سپردن وظايف بيشتر يا ارتقاي شغلي بهره گرفت.

فروغي پيشرفت و ترقي موسسه فرهنگي را متضمن آموزش اعضا دانست و ادامه داد: مدير موسسه انتشاراتي كه پيشرفت و ترقي مستمر موسسه و كاركنان خود را انتظار دارد، بايد خود بيش از همه براي بهره‌گيري از نقش آموزش‌هاي دوره‌اي و ضمن كار بهره گيرد.

به گفته وي، تجربه دو دوره برگزاري كارگاه آموزش مديران نشر در اتحاديه ناشران و كتابفروشان تهران و حضور مشتاقانه مديران نشر در اين دوره‌ها نشانگر اين است كه آموزش در بين مديران حوزه نشر به عنوان يك نياز تلقي شده است.

وي يادآور شد: وظيفه كميسيون آموزش اتحاديه اين است كه براي رونق و استمرار  دوره‌هاي آموزشي گام‌هاي جدي‌تري بردارد.

فروغي معقتد است، اين نياز زماني بيشتر احساس مي‌شود كه از يك سو شاهد افزايش روزافزون پروانه‌هاي صلاحيت نشر هستيم و از سوي ديگر  نبود توازن بين توليد و توزيع را شاهديم و متاسفانه براي بالا بردن سرانه مطالعه نيز اقدامات اساسي و لازم، آنچنان كه بايد، صورت نگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها