احد رضايي در گفتوگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: تبليغات فرهنگي كشور به عهده سه ارگان صدا و سيما، شهرداري تهران و روزنامهها است و متاسفانه مديريت در اين سه نهاد به گونه مطلوبي نيست.
وي افزود: از روزنامههايي كه خصوصي هستند، انتظار زيادي نميرود ولي روزنامههاي دولتي مثلا جديدترين و پرفروشترين برندهاي تلفن همراه، رايانه دستي، تلويزيون و... را منتشر ميكنند اما خبر نمايشگاه كتاب يا كتابهاي پرفروش را تبليغات ميدانند.
رضايي با بيان اينكه تبليغات كتاب در كشور ما مغفول باقي مانده است، اظهار كرد: صدا و سيما هم جز برنامههاي محدود كوتاه مدت در اطلاعرساني اخبار حوزه كتاب هيچ كوششي انجام نميدهد و شهرداري نيز بيشتر به دنبال جذب آگهيهايي با قيمت بالا است.
وي تصريح كرد: اعتراض اصلي به صدا و سيما و مطبوعات است كه ميتوانند اسم ناشر يا موسسه برگزاركننده يك رويداد فرهنگي را نياورد اما گزارش خبري خوب و مناسبي تهيه كند.
به گفته مديرعامل انجمن فرهنگي ناشران بينالملل ايرانيان، بيمهري تبليغاتي در حوزه كتاب و كتابخواني در بسياري از موارد به ضرر فعالان اين حوزه و مردم است، زيرا كتاب را از مردم دور ميكند و در مقابل وسايل تجملاتي را براي آنان پررنگ و ارزشمند جلوه ميدهد.
سهشنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
نظر شما