جمعه ۲۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰
نگاهي به ابعاد و سرعت پرشتاب تحولات صنعت رسانه

«مديريت راهبردي در رسانه؛ از نظريه تا اجرا» نام كتابي از «لوسي كونگ» است كه با اشاره به سرعت تحولات صنعت رسانه، مي‌كوشد ابعاد سازمان‌هاي رسانه‌اي را بكاود و مروري بر نظريات مديريت راهبردي رسانه داشته باشد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب در پي آن است تا پلي ارتباطي ميان نظريه‌هاي دانشگاهي و كاربردي مديريت در رسانه ايجاد كند. به اعتقاد مولف، اين كتاب درباره رشته نويني است كه حيطه وسيعي از ديدگاه‌هاي علمي و عملي در زمينه‌هاي متفاوت را دربر دارد و از اين رو، بديهي است تا حدي ناشناخته به نظر رسد.

بر اساس محتواي اين كتاب، صنعت رسانه به طور بنيادين و با سرعت در حال تغيير است و اين امر، چالش مهمي براي مديران، محققان و حتي تدوين‌كنندگان و مجريان دوره‌هاي دانشگاهي ايجاد مي‌كند.

اين نوشتار مي‌كوشد با بيان مرزهاي صنعت رسانه، تاريخچه دقيق آن و نيز الگوهاي كسب و كار را به تصوير كشد و زمينه‌هاي مشترك راهبردي و چالش‌هاي پيش رو را ضمن تشريح ابعاد ويژه سازمان‌هاي رسانه‌اي بررسي كند. در حقيقت اين اثر مروري بر حوزه مديريت رسانه و مجموعه وسيعي از نظريات مديريت راهبردي دارد و تعدادي از رويكردهاي پژوهشي آتي را معرفي مي‌كند.

نويسنده اين اثر با توجه به پيچيدگي صنعت رسانه، گستردگي و ماهيت چند بعدي آن، مي‌كوشد از دو بُعد، محيط اين صنعت را تشريح كند. از بُعد رسانه، علاوه بر توضيح پيشرفت‌ها، آنها را تفسير و ديدگاه‌هاي مرتبط را ارايه مي‌كند و از بُعد نظريه راهبردي، وراي توصيف مفاهيم و ابزارها، ارتباط آنها را از طريق كاربرد در حوزه مديريت رسانه شرح مي‌دهد.

اين كتاب را «دكتر علي‌اكبر فرهنگي» به همراه «عليرضا قراگوزلو» و «مريم خطب‌زاده» به زبان فارسي طي 11 فصل كه در دو بخش كلي «زمينه راهبردي» و «از زمينه تا مفهوم» تنظيم شده‌اند، ترجمه كرده است.

انتشارات دانژه نخستين چاپ كتاب «مديريت راهبردي در رسانه از نظريه تا اجرا» را با شمارگان 1100 نسخه، 357 صفحه وزيري و بهاي 76000 ريال منتشر كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط