«مديريت راهبردي در رسانه؛ از نظريه تا اجرا» نام كتابي از «لوسي كونگ» است كه با اشاره به سرعت تحولات صنعت رسانه، ميكوشد ابعاد سازمانهاي رسانهاي را بكاود و مروري بر نظريات مديريت راهبردي رسانه داشته باشد._
بر اساس محتواي اين كتاب، صنعت رسانه به طور بنيادين و با سرعت در حال تغيير است و اين امر، چالش مهمي براي مديران، محققان و حتي تدوينكنندگان و مجريان دورههاي دانشگاهي ايجاد ميكند.
اين نوشتار ميكوشد با بيان مرزهاي صنعت رسانه، تاريخچه دقيق آن و نيز الگوهاي كسب و كار را به تصوير كشد و زمينههاي مشترك راهبردي و چالشهاي پيش رو را ضمن تشريح ابعاد ويژه سازمانهاي رسانهاي بررسي كند. در حقيقت اين اثر مروري بر حوزه مديريت رسانه و مجموعه وسيعي از نظريات مديريت راهبردي دارد و تعدادي از رويكردهاي پژوهشي آتي را معرفي ميكند.
نويسنده اين اثر با توجه به پيچيدگي صنعت رسانه، گستردگي و ماهيت چند بعدي آن، ميكوشد از دو بُعد، محيط اين صنعت را تشريح كند. از بُعد رسانه، علاوه بر توضيح پيشرفتها، آنها را تفسير و ديدگاههاي مرتبط را ارايه ميكند و از بُعد نظريه راهبردي، وراي توصيف مفاهيم و ابزارها، ارتباط آنها را از طريق كاربرد در حوزه مديريت رسانه شرح ميدهد.
اين كتاب را «دكتر علياكبر فرهنگي» به همراه «عليرضا قراگوزلو» و «مريم خطبزاده» به زبان فارسي طي 11 فصل كه در دو بخش كلي «زمينه راهبردي» و «از زمينه تا مفهوم» تنظيم شدهاند، ترجمه كرده است.
انتشارات دانژه نخستين چاپ كتاب «مديريت راهبردي در رسانه از نظريه تا اجرا» را با شمارگان 1100 نسخه، 357 صفحه وزيري و بهاي 76000 ريال منتشر كرد.
نظر شما