شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۵
انتشار هر كتاب را به يك خبر مهم تبديل كنيم

مرتضي سرهنگي، مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري در نشست تقدير از خبرنگاران حوزه كتاب، گفت: مي‌توانيم با تيتر، عكس، صفحه‌بندي و متن خوب براي معرفي يك كتاب، مشتري را پاي خبرمان متوقف و به مرور خبر انتشار كتاب را به يك خبر مهم تبديل كنيم./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) نشست تقدير سوره مهر از خبرنگاران حوزه كتاب، شنبه (15 مرداد 90)، در سالن اجتماعات اين انتشارات برگزار شد. مرتضي سرهنگي، مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري، محمد حمزه‌زاده، مديرعامل انتشارات سوره مهر و حيدر ايمني، مدير روابط عمومي اين انتشارات در اين نشست سخنراني كردند.

مرتضي سرهنگي سخنراني‌‌اش را با بيان جمله‌اي از ارنست همينگوي آغاز كرد و اظهار داشت: "نوشتن يك جمله درست، سخت‌ترين كار دنياست". ما نيز كه شبانه‌روزمان با اين جمله ها مي‌گذرد، مي‌دانيم منظور از "جمله درست"، ساختمان دستوري آن نيست. جمله همينگوي ما را به معنا و عمق موضوع دلالت مي‌دهد.

مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري اضافه كرد: ما نيز كه حوزه كاري‌مان كتاب است، بايد براي بيان اين معنا، كار سختي را متحمل شويم كه همان درست نوشتن است. در واقع كالايي را توليد و عرضه مي‌كنيم كه لزوما خبر مهمي براي مطبوعات ندارد. در حالي كه مي‌توانيم با تيتر، عكس، صفحه‌بندي و متن خوب براي معرفي يك كتاب، مشتري را پاي خبرمان متوقف و به مرور خبر انتشار كتاب را به يك خبر مهم تبديل كنيم.

سپس محمد حمزه‌زاده، مديرعامل انتشارات سوره مهر با اشاره به يكي از سرفصل‌هاي سخنان مقام معظم رهبري در ديدار با كتابداران مبني بر ترويج و تبليغ كتاب، تصريح كرد: تذكر ايشان وظيفه ناشران و خبرنگاران كتاب را درباره ترويج كتاب‌خواني سنگين‌تر كرد.

وي درباره فعاليت‌هاي انتشارات سوره مهر در ترويج كتاب‌خواني گفت: برنامه راه‌اندازي 15 فروشگاه در استان‌هاي كشور، پخش تيزرهاي تبليغاتي در سينماها و همكاري با مجمع ناشران انقلاب اسلامي براي تاسيس راديو كتاب، از فعاليت‌هاي اين ناشر در ترويج كتاب‌خواني‌اند.

حيدر ايمني، مدير روابط عمومي انتشارات سوره مهر در ادامه نشست تقدير از خبرنگاران حوزه نشر، كتاب را به عنوان رسانه‌اي قديمي و منبع خبر براي ساير رسانه‌ها معرفي و اضافه كرد: خبرنگاران ابزار تعامل صحيح كتاب و رسانه‌ها هستند.

وي با اشاره به رويكردهاي انتظارات سوره مهر درباره اطلاع‌رساني كتاب، خاطرنشان كرد: توجه به رسانه‌هاي جديد در كنار بهره‌مندي از رسانه‌هاي معمول، توجه به عنصر خلاقيت و ويژگي‌هاي محتوايي هر كتاب، تمركز بر مسايل و مشكلات ريشه‌اي حوزه نشر و اهميت همنوايي خبرنگاران با انتشارات سوره مهر براي توزيع مناسب كتاب در بازار نشر، از رويكردهاي اين ناشر در امر اطلاع‌رساني‌اند.

رسانه‌هاي مختلف در يك سال گذشته بيش از 5000 خبر درباره توليدات انتشارات سوره مهر منتشر كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها