چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
علم‌سنجي، روند توليدات علمي دانشگاهي را سرعت مي‌بخشد

استاديار و عضو هيات علمي گروه كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه شاهد، راه‌اندازي گرايش علم‌سنجي كتابداري در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها را گامي به منظور سرعت بخشي به روند توليدات علمي و سنجش كيفيت مدرسان دانشگاه‌ها دانست.\

سعيد اسدي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، عنوان كرد: گرايش علم‌سنجي كتابداري در مقطع كارشناسي ارشد در دانشگاه‌ها به منظور سرعت‌بخشي به روند توليدات علمي، ارتقاء و سنجش كيفيت علمي استادان و مدرسان دانشگاه‌ها راه‌اندازي شده و خلاء امتيازدهي به توليدات پژوهشي در دانشگاه‌ها را جبران خواهد كرد.

اسدي در ادامه افزود: سرفصل‌ها، محتوا و علت ايجاد رشته علم‌سنجي از دو سال پيش در دانشگاه شاهد مورد بررسي قرار گرفت و پس از تصويب در شوراي گسترش وزارت علوم، دانشگاه‌هاي تهران و شاهد از ترم جديد دانشجو مي‌پذيرند.

استاديار و عضو هيات علمي گروه كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه شاهد، استادان و مدرسان رشته علم‌سنجي را از متخصصان و صاحب‌نظران كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه‌ تهران و شاهد دانست و افزود: براي راه‌اندازي اين رشته استادان دانشگاه‌ها، دستاوردهاي علمي خود در حوزه علم‌سنجي را با يكديگر مبادله كرده و به نتايجي دست يافتند.

وي درباره سرفصل‌هاي درسي رشته علم‌سنجي گفت: سرفصل‌ها و محتواي درسي رشته علم‌سنجي با حضور متخصصان و استادان دانشگاه‌هاي تهران، شاهد، شيراز و ... تدوين شد. اكنون چند عنوان كتاب، مقاله و جزوه آموزشي به عنوان منبع درسي براي دانشجويان درنظر گرفته شده و سال آينده نيز منابع ديگري افزوده خواهد شد.

اسدي با اشاره به جديد بودن رشته علم‌سنجي در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها گفت: براي برخي دروس هنوز منبع درسي مشخص نشده و به جزوات استادان اكتفا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها