مولف برگزيده جايزه «عليمحمد كاردان» براي كتاب «روانشناسي اجتماعي در تعليم و تربيت» گفت: در تحقيق و نگارش كتاب در حوزه روانشناسي اجتماعي به دنبال بوميسازي مباحث براي دانشجويانم./
وي هدف از نگارش اين اثر را ترويج مباحث رفتاري روانشناسي دانست و گفت: با ارايه آزمون و سوالات تشريحي تلاش شده تا خواننده متوجه عملياتي بودن مباحث كتاب شود.
صفارينيا با اشاره به اينكه اين اثر سومين كتاب منتشر شده در حوزه روانشناسي اجتماعي در كشور است، گفت: مباحث كتاب بوميسازي شده و تركيبي از روانشناسي اجتماعي و تربيتي است؛ مباحثي چون شناخت اجتماعي، تقويت و فرهنگ در مدرسه، خود، خودكارآمدي، نگرش رهبري، نقش معلمان در مديريت و رهبري، رسانهها و وسايل سمعي و بصري، روانشناسي كاربردي و محيط زيست در اين كتاب مورد توجه قرار گرفته است.
وي يكي از محورهاي اصلي اين اثر را توجه به فرهنگها و زبانهاي مختلف در مدارس و ميان دانشآموزان دانست و يادآور شد: كتاب «روانشناسي اجتماعي در تعليم و تربيت» اكنون در دو واحد درسي دانشگاه پيام نور و آزاد اسلامي تدريس ميشود.
صفارينيا با تاكيد بر اينكه بيش از 18 داور براي ارزيابي آثار جايزه «عليمحمد كاردان» در نظر گرفته شده بود، اظهار داشت: هر يك از آثار توسط سه داور از استادان دانشگاههاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته است.
نخستين جايزه علمي «عليمحمد كاردان» عصر روز گذشته(29 فروردين) برگزيدگان خود را شناخت. اين جايزه كتابهاي حوزه روانشناسي اجتماعي را بررسي كرد.
نظر شما