دري به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: در نمایشگاه بينالمللي کتاب تهران که بسیاری از کشورهای خارجی و همه ناشران فعال کشور تلاش های یک ساله نشر کشور را عرضه میکنند، مهمترین بخش فروش صنعت نشر شکل میگیرد.
وي ادامه داد: بهترین محتوا هم اگر عرضه خوبی نداشته باشد، نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت. اگر فکر خوب و مطلوب تولید میکنیم، اين محصولات باید در ظرف بیانی مناسب عرضه شوند. در واقع این یک نمودار است که در صنعت نشر نباید هیچ رکن آن را نادیده گرفت. حوزه فرهنگ پتانسیلی بیش از این دارد.
معاون امور فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين گفت: تهران به دلیل گسترش جغرافیایی خود نیاز به بازنگری در پراکندگی کتابفروشی ها و محلشان دارد و بايد سعي كنيم در همه نقاط شهر زمينه عرضه را در قالب ويترين كتاب برای مخاطبان مهیا کنیم.
دري همچنين به اهميت محتواي آثار براي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اشاره كرد و افزود: صرف توجه به ویترین بدون اهميت دادن به محتوا، در جا زدن است؛ علاوه بر نمایش و عرضه كتاب، بايد براي محتواي آثار نيز اهميتي ويژه قايل شويم.
بيست و چهارمين نمايشگاه بينالمللي كتاب تهران 14 تا 24 ارديبهشتماه در مصلاي امام خميني(ره) برگزار خواهد شد.
سهشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۴
نظر شما