دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
كتابي كه كارت پستال شد

فاطمه طوسي كه پيش از اين كتاب «مهر درماني» را در قطع جيبي به چاپ رسانده بود، اين اثر را به شكل كارت پستال منتشر كرد. وي اين اثر را با هدف القاي كاربردي و ضد شعاري مفاهيم مهرورزي و مهرباني تهيه كرده است و آن را به تمامي افرادي كه علاقه‌مندند آموزه‌هاي اين كتاب را در كوتاه‌ترين زمان مطالعه كنند، هديه مي‌كند._

فاطمه طوسي، نويسنده و مشاور خانواده، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: هدفم از تهيه اين كارت پستال، آموزش تكنيك‌هاي مهردرمانگري بود. داخل اين كارت بروشوري از خلاصه كتاب «مهر درماني» جاي دارد و مي‌كوشد به خوانندگان يادآوري كند كه از طريق مهرباني مي‌توان به ديگران آرامش بخشيد و در لحظات كمك خواستن، آنها را به نقطه آرماني رساند.

وي با اشاره به اين كه خلاصه كتاب 100 صفحه‌اي «مهر درماني» در اين بروشور در يك برگه A4 جاي گرفته است، گفت: ‌اين كارت جلدي ساده به رنگ فسفري دارد كه بر روي آن نموداري از نوسان نوار قلب نقش بسته است كه در بالاي صفحه بخشي از اين خط ممتد به شكل قلب در مي‌آيد و مي‌كوشد اين پيام را به مخاطبان القا كند كه تپش قلب انسان بدون مهر و محبت از حركت باز مي‌ايستد و براي تداوم اين ضربان نيازمند عنصر مهرباني است.

طوسي بيان داشت: پيش از اين نيز كارت پستالي بر اساس اثر قبلي‌ام با عنوان «ابَر احساس» تهيه كرده بودم كه با بازخورد جالبي از سوي مخاطبان مواجه شد. اين طرح را ايده خودم مي‌دانم و معتقدم تكرار كارهاي انجام شده، نتيجه‌اي جز اتلاف انرژي و از ميان رفتن استعدادها دربر ندارد.

نويسنده كتاب «حماسه بندباز» درباره دليل اقدام به توليد اين كارت‌پستال‌ها گفت: يكي از اصلي‌ترين نيازهاي انسان امروز مهرباني و مهرورزي است كه عدم وجود آن بزرگترين مسايل را در حوزه ارتباطات اجتماعي در سطوح گوناگون ايجاد مي‌كند.

اين نويسنده همچنين از تاليف كتابي با عنوان «انسان در مقابل خويش؟!» خبر داد و گفت: اين كتاب انسان را در برابر خويش قرار مي‌دهد و مي‌خواهد بگويد وقتي انسان بداند در مقابل خويش كيست، خواستار درك اين مطلب مي‌شود كه در برابر جهان هستي چه كسي است و چه جايگاه و وظيفه‌اي دارد، چرا كه بازتاب افكار و ذهنيت ماست كه در خارج از اين فضا پراكنده مي‌شود و به‌طور متقابل به ما بازمي‌گردد. وقتي به ژرفاي طبيعت بينديشيم، متوجه مي‌شويم كه از انعكاس فرياد «عشق» در كوهستان، هرگز واژه «نفرت» را نخواهيم شنيد. اين معادله بسيار ساده‌اي از بنيان مهرورزي در جهان است كه اين كتاب تكيه ويژه‌اي بر آن دارد.

مشاور خانواده با تاكيد بر اين كه با هر بار فرياد برآوردن، چندين بار انعكاس آن را دريافت خواهيم كرد، اظهار كرد: بر اساس آموزه‌هاي اين كتاب، خوانندگان به اين نتيجه خواهند رسيد كه هر خانواده‌اي بخش كوچكي از اجتماع و جهان هستي است كه بايد با داشتن گروهي كه خود پيشاهنگ آن است، مهر و محبت بي‌دريغ را بدون انتظار پاداش در اختيار ديگران قرار دهد. بايد مهرباني كردن را وظيفه اصلي خود بدانيم و تاحدي در اين روش پيش رويم كه ميزان آن با هيچ مقياسي قابل سنجش نباشد. فعاليت در اين مسير با نگاه مهربانانه آغاز مي‌شود و به استفاده از واژه‌هاي محبت‌آميز و افعال مهرانگيز مي‌رسد تا حدي كه وقتي به ارزيابي اعمال خود مي‌پردازيم، اين مهرباني را بهترين امتياز و افتخاري براي خود بدانيم.

طوسي گفت: انسان از زماني كه بيدار مي‌شود تا زماني كه به خواب مي‌رود، بايد مهرباني كند و تاحدي در اين راه غرق شود كه نتواند مرزي ميان خود و ديگري قايل شود و همان‌گونه كه در قرآن كريم آمده است، به اين مطلب به شكل قلبي دست يابد كه همه ابناي بشر خواهر و برادرند و بايد دست يكديگر را بگيرند.

وي با اشاره به اين كه تصميم دارد كتاب «انسان در مقابل خويش؟!» را به زبان‌هاي انگليسي و فرانسوي نيز ترجمه و منتشر كند، گفت: اين اثر نيز از ديگر كتاب هاي حوزه روان‌شناسي و رفتارهاي اجتماعي است و تامل، تدبر، مهر و انسان‌دوستي را در مدارج بالا به خوانندگان خود يادآور مي‌شود.

پيش از اين چاپ دوم كتاب «مهر درماني» را انتشارات رسپينا در شمارگان 10000 نسخه، 40 صفحه و بهاي 9000 ريال روانه بازار نشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط