سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
اکبری دیزگاه 2 دفتر شعر جدیدش را آماده انتشار کرد

ابراهیم اکبری دیزگاه دو دفتر شعر جدید که مجموعه‌ای از شعرهای رضوی و آخرین سروده‌هایش است را آماده انتشار دارد. این دو مجموعه هنوز به ناشری سپرده نشده‌اند.\

اکبری دیزگاه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره مجموعه شعرهای آماده انتشارش گفت: یکی از این کتاب‌ها مجموعه شعر رضوی است که عنوان «هر آهی آهو می‌شود» را برای آن درنظر گرفته‌ام.

وی ادامه داد: این دفتر دربرگیرنده حدود 65 قطعه شعر کوتاه سپید است که طی سال‌های 1385 تا 1388 سروده شده‌اند و بخشی از سروده‌های رضوی و آیینی من‌را شامل می‌شوند.

اکبری دیزگاه با تاکید بر این موضوع که تاکنون مجموعه شعر آیینی منتشر نکرده است اظهار داشت: پیش‌تر در سال 1386 مجموعه‌ای از اشعار مهدوی‌ام را در کتابی با عنوان «در جمکران مرا به صلیب بکشید» آماده انتشار کرده بودم؛ اما از آن‌جا که با ناشر به توافق نرسیدم این کتاب منتشر نشد.

وی درباره ساختار شعرهای این مجموعه توضیح داد: در شعرهای این مجموعه به یک سوژه و موضوع از منظرهای متفاوت و گوناگون نگاه کرده‌ام. همچنین بار عاطفی این اشعار کمتر است و بیشتر به اندیشه و مذهب در این سروده‌ها پرداخته‌ام.

این شاعر در ادامه به کتاب دیگری که آماده انتشار دارد اشاره و تصریح کرد: این دفتر با عنوان «کتاب مقدس ابراهیم» در سه بخش آماده انتشار است. به‌طور کلی حدود 120 قطعه شعر سپید کوتاه را برای این دفتر در نظر گرفته‌ام.

وی درباره بخش‌های این کتاب تشریح کرد: بخش نخست آن سروده‌های شخصی و شعرهایی که درباره خودم سروده‌ام را (البته با تاکید بر بار اسطوره‌ای «حضرت ابراهیم(ع)») دربرمی‌گیرد. بخش دوم شعرهای عاطفی و بخش سوم شعرهایی با موضوعات گوناگون و متنوع را شامل می‌شود. در حقیقت این مجموعه گزیده‌ای از شعرهای سه دفتر منتشر نشده است.

اکبری دیزگاه در پایان یادآور شد: این دو مجموعه آماده انتشار هستند اما هنوز این کتاب‌ها را به دست چاپ نسپرده‌ام. تصمیم گرفته‌‌ام مجموعه‌ شعرهای قبلی‌ام مخاطب خود را پیدا کنند و با فاصله زمانی ایده‌آل از مجموعه‌های پیشین این کتاب‌ها را منتشر کنم.

ابراهیم اکبری دیزگاه متولد سال 1360 در روستای تالش و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد رشته «ادیان شرق» است. نخستین مجموعه شعر او با عنوان «قابیل توبه می‌کند» توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت منتشر شده است.

دومین مجموعه شعر این شاعر با عنوان «من آسمان ندارم» در قالب سپید و کوتاه، زمستان سال 1388 توسط انتشارات فصل پنجم راهی بازار نشر شد. «بلبل و بولدزر عاشق» عنوان سومین دفتر شعر اکبری دیزگاه است که توسط انتشارات دفتر شعر جوان راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط