شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۷
«خسرو باباخانی» از یک شهید دیگر می‌نویسد

«خسرو باباخانی» مشغول نوشتن یک زندگی‌نامه‌ی داستانی دیگر برای نوجوانان است. او این‌بار به سراغ شهید «یوسف ملک شامران» رفته است.

ایبنا نوجوان: «باباخانی» نویسنده‌ی دفاع مقدس درباره‌ی آثاری که در این حوزه نوشته است گفت: «در حوزه‌ی دفاع مقدس فعالیت من بیش‌تر در نوشتن زندگی‌نامه‌های داستانی شهدا بوده است. 

عاشقان شیفته نخستین زندگی نامه‌ی داستانی است که زندگی شهید «محمدرضا فتاحی» از شهدای اسلام‌آباد غرب را روایت می‌کند.»

نویسنده‌ی کتاب «زندگی‌نامه‌ی تختی» درباره‌ی دیگر آثارش در این عرصه گفت: «ناگاه در فلق یکی دیگر از آثار من است که زندگی دو تن از دیگر شهیدان شهر اسلام‌آبادغرب به نام‌های «داریوش ریزه‌وندی» و «محمود شهبازی» را می‌گوید. زندگی‌نامه‌ی داستانی دو برادر شهید اهل خرمشهر به نام «امیر رفیعی» و «کریم رفیعی» را نیز نوشته‌ام.
 
«امیر رفیعی» از این نظر منحصر به‌فرد بود که در روز سقوط خرمشهر آخرین نفری بود که در خرمشهر ‌ماند و شهر را ترک نکرد. این کتاب به نام «نخلستان سرو» چاپ شد.»

نویسنده‌ی «پشت دروازه‌های بهشت» تازه‌ترین اثرش را در حوزه‌ی دفاع مقدس این‌گونه معرفی کرد: «این روزها مشغول نوشتن زندگی‌نامه داستانی شهید «یوسف مَلِک‌شامران» هستم. او متولد سال 1341 بود و از سال‌های 1355 به بعد اعتقادات قوی مذهبی پیدا کرد و به جریان انقلاب پیوست. امام تأثیر شگرفی بر او گذاشتند. او در 20 سالگی در عملیاتی برای آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.»

«خسرو باباخانی» در این‌باره‌ افزود: ««یوسف ملک شامران» در عین این‌که تدریس می‌کرد، به جبهه می‌رفت و خودش را وقف انقلاب کرده بود با این حال در کانون پرورش نیز کار می‌کرد، عضو کمیته‌ی کتاب بود، شعر می‌گفت، قصه می‌نوشت و نقد می‌کرد. در زمان حیات او، مجموعه‌ای از سه داستانش در کتابی با نام «می‌روم برای کرم‌ها خانه بسازم» به چاپ رسید.»

خسرو باباخانی متولد سال 1338 است و از 26 سالگی با مجلات كیهان بچه‌ها، سوره‌ي نوجوانان و سروش نوجوان همكاری كرده و در مقطعی نیز با وزارت ارشاد به‌عنوان داور و كارشناس همكاری داشته است. كتاب‌های بر «فراز گندم‌زار» و «مثل دست‌های مادرم» او به‌عنوان كتاب سال انتخاب شده‌اند و كتاب «گنج قلعه‌ي متروك» او نیز از طرف مچله‌ي سوره‌ي نوجوانان به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها