یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۱
هشت كتابخانه جديد  در لرستان ساخته مي‌شود

ساخت هشت كتابخانه جديد در سطح استان لرستان در دستور كار اداره امور كتابخانه‌ها قرار دارد كه كتابخانه مركزي لرستان از آن جمله است.

كتابخانه‌هاي «مركزي لرستان»، «گلدشت خرم آباد» و «كتابخانه بروجرد» كتابخانه‌هاي در حال ساخت است و كتابخانه‌هاي درجه يك «بروجرد»، «اليگودرز»، «درود»، «پل دختر» و كتابخانه درجه دو «الشتر» طرح‌هاي در دست مطالعه استان لرستان هستند. 

عبدالله نوري، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اعلام اين خبر افزود: كتابخانه مركزي، هفت هزار و 500 متر مربع زيربنا دارد. تاكنون فقط 10 درصد از عمليات ساخت اين باب انجام شده و در مرحله فونداسيون است.

وي با بيان اين مطلب كه كتابخانه مركزي، به سالن‌هاي اجتماعات و كنفرانس مجهز خواهد بود، يادآور شد: امسال هشت ميليارد ريال اعتبار براي ساخت كتابخانه در نظر گرفته شده، در حالي كه براي تكميل پروژه به بيش از 20ميليارد ريال اعتبار نياز داريم.

نوري در معرفي كتابخانه گلدشت اظهار داشت: اين كتابخانه درجه سه، 800 متر مربع زيربنا دارد و به سايت رايانه و قرائت‌خانه مجهز خواهد بود. تاكنون 92 درصد عمليات ساخت اين باب به پايان رسيده است.

وي خاطرنشان كرد: امسال يك ميليارد و 500ميليون ريال براي تكميل اين كتابخانه‌ در نظر گرفته شده و در صورت دريافت دوميليارد و 300ميليون ريال ديگر، به زودي شاهد بهره‌برداري از آن خواهيم بود.

مدير كتابخانه‌هاي عمومي لرستان خبر داد: 90درصد عمليات ساخت كتابخانه درجه دو بروجرد به پايان رسيده و اين باب در يك هزار و 200متر مربع تا پايان سال افتتاح مي‌شود.

وي افزود: كتابخانه بروجرد در كنار سالن مطالعه و امكانات ساير كتابخانه‌هاي درجه دو، داراي بخش مجزا به عنوان نمايشگاه دايمي كتاب خواهد بود. امسال يك ميليارد و 750ميليون ريال اعتبار براي ساخت اين كتابخانه در نظر گرفته شده و تكميل پروژه ساخت آن به يك ميليارد ريال اعتبار نياز دارد.

نوري در معرفي كتابخانه‌هاي در دست مطالعه اين استان گفت: كتابخانه درجه دو الشتر با زيربناي 800متر مربع و كتابخانه‌هاي درجه يك بروجرد، اليگودرز و درود، هركدام با زيربناي يك هزار و 200متر مربع و كتابخانه درجه يك پل دختر در 800متر مربع، پروژه هاي در دست مطالعه لرستان را شامل مي شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها