پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۸
الهدي به زيمباوه رفت

انتشارات بين‌المللی الهدی با جديدترين آثار مکتوب تاریخ ادبيات ايران و ارائه بيش از 250 عنوان کتاب در نمايشگاه بين‌المللي كتاب حراره حضور يافت.

"احسان خزاعي" مدير عامل انتشارات بين المللي الهدي، با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: انتشارات الهدي با مشاركت رايزنی فرهنگی كشورمان در حراره جديدترين آثار مکتوب مکتوب ايران اسلامی را با ارائه بيش از 250 عنوان کتاب در موضوعات: تاریخ ايران، اسلام، ادبيات، هنر و... به همراه آثار نفيس صنايع دستی و تابلوهای نقاشی استاد فرشچيان و نمايشگاه ويژه عکس و پوستر حضرت امام راحل(ره) برای بازديد علاقه‌مندان عرضه كرد.

وی در ادامه افزود: نمايشگاه مذكور با شركت ناشران، نويسندگان و دست‌اندركاران صنعت كتاب زيمبابوه و با حضور ايران در محل سالن‌ اجتماعات هتل "كراون پلازاي" حراره برگزار شد.

مدير عامل انتشارات بين المللي الهدي به میزگردهای تخصصی کتاب اشاره کرد و گفت: در اين نمايشگاه ميزگردهاي تخصصي درباره ادبيات زيمبابوه، چالش‌ها و فرصت‌ها براي توسعه صنعت كتاب و نويسندگي، بازار كتاب، مشكلات چاپ و فروش كتاب، نقش ادبيات در رشد آگاهي زنان، حقوق بشر، نقش كتابخانه‌ها در انتقال فرهنگ مكتوب و آزادي مطبوعات برگزار شد.

وی همچنین یادآور شد: در مراسم افتتاحيه نمايشگاه بين‌المللي كتاب حراره، "اپاخی" عضو وابسته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در زيمبابوه درباره نقش اسلام در توسعه علم و فرهنگ و تاثير تمدن و فرهنگ كهن ايراني در پيشبرد فرهنگ مكتوب و صنعت كتاب سخنراني كرد.

"خزاعی" افزود: عضو وابسته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران به ضرورت همكاري ايران و زيمبابوه در مناسبات نمايشگاهي نسبت به حضور ناشران زيمبابوه‌اي در نمايشگاه بين‌المللي كتاب سال ‪۱۳۸۷‬ در تهران اظهار اميدواري كرد.

نمايشگاه بين المللی کتاب حراره از 11 تا 15 مردادماه برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها