سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۰
كرمي: آشنايي با انديشه‌هاي مختلف مهم‌ترين دستاورد همايش است

محمد حسين كرمي، رييس بخش زبان و ادبيات فارسي دانشكده ادبيات دانشگاه شيراز آشنايي با انديشه‌هاي گوناگون ملل مختلف را مهم‌ترين دستاورد برپايي همايَش‌هايي چون همايش «شاعران ايران و جهان» مي‌داند.

كرمي در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با تاكيد بر اين امر که كيفيت همايش بستگي به سطح ادبی شاعران دعوت شده در آن همايش دارد، به همدلي‌ای كه همايش ميان شاعران شركت‌كننده ايجاد مي‌كند اشاره کرد.

وی تصريح كرد: اين شاعران نماينده فرهنگ‌ها و مليت‌هاي مختلف هستند و بي‌شک حضور آن‌ها در اين همايش بي‌تاثير نخواهد بود. شاعران از مليت‌هاي گوناگون با يكديگر آشنا مي‌شوند و مي‌توانند در كشورهاي خود اين آشنايي را بازتاب دهند.

اين استاد دانشگاه افزود: در حقيقت آشنايي با انديشه‌هاي ملل گوناگون مهم‌ترين دستاورد همايش برای شركت‌كنندگان آن خواهد بود.

وي در ارائه پيشنهاداتي براي پربارتر برگزار شدن دوره‌هاي بعدي همايش گفت: اگر همايش با يک محور و موضوع برگزار شود و شاعران پيرامون موضوع مشخص شده به شعرخواني‌ بپردازند نتايج بهتري به‌دست خواهيم آورد.

كرمي ادامه داد: حتي تقسيم‌بندي مي‌تواند براي كشورهاي شركت‌كننده نيز صورت گيرد و كشورهايي با گرايش‌هاي فكري نزديك را در يک همايش گردهم آوريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها