شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۸
شناسايي بازار توزيع از اولويت‌هاي كار نشر است

براي تهيه و فروش كتاب‌هاي رايانه‌اي بايد ابتدا بازار توزيع را به خوبي بشناسيم.

مديرمسوول انتشارات ناقوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، ضمن بيان اين مطلب افزود: با توجه به اين‌كه تغييرات در حوزه كتاب‌هاي علوم رايانه‌اي بسيار گسترده است، توليدكنندگان اين كتاب‌ها بايد با شناسايي راه‌هاي توزيع كار خود را با قوت ادامه دهند.
جلال تجملي با اشاره به مشكلات چاپ و توليد كتاب در اين حوزه گفت: كتاب‌هاي رايانه‌اي‌ به دليل به روز شدن مداوم نسخه‌هاي نرم‌افزاري با مشكل زمان روبه‌روست و اين موضوع، از دلايل عدم رغبت ناشران براي چاپ اين نوع كتاب‌هاست. 

وي عمر كتاب‌هاي رايانه‌اي را كوتاه دانست و تصريح كرد:‌ با توجه به عمر كوتاه نسخه‌هاي نرم‌افزاري،‌ ناشران به هيچ عنوان حاضر به ريسك نيستند و ترجيح  مي‌دهند به جاي چاپ كتاب‌هاي رايانه‌اي، رمان و كتاب‌هاي روان‌شناسي منتشر كنند، تا سرمايه‌شان برگشت داشته باشد. 

تجملي با بيان اين‌كه انتشارات ناقوس نيز در ابتداي كار با اين مشكل روبه‌رو بود، افزود: وقتي در سال‌هاي اول انتشار به مشكل برخورديم، به دنبال راهكاري براي حل اين مساله رفتيم و به اين موضوع رسيديم كه براي موفقيت بايد مشكل توزيع را حل كنيم. 

مدير مسوول انتشارات ناقوس تأكيد كرد: ايجاد يك بستر مناسب فروش و شناسايي مخاطبان، ما را در رسيدن به هدف خود نزديك كرد. 

وي خاطرنشان كرد‌: وقتي بستر توزيع را در سراسر كشور براي خود مهيا كرديم، امكانات مورد نياز را نيز به دست آورديم و سپس به سمت توليد كتاب رفتيم و خوشبختانه موفق هم بوديم. 

تجملي در پايان با بيان اين‌كه استقبال مخاطبان از كتاب‌هاي ترجمه‌اي رايانه‌اي بيش‌تر از كتاب‌هاي تاليفي است، گفت: بيش‌تر مخاطبان به دليل ساختار قوي كتاب‌هاي خارجي ترجيح مي‌دهند كتاب‌هاي ترجمه شده را بخرند؛ اما در عين حال سعي كرده‌ايم تعداد كتاب‌هاي ترجمه‌شده و تأليفي‌مان برابر باشد. 

انتشارات ناقوس، از ناشران فعال كتاب‌هاي علوم رايانه، فعاليت‌هاي خود را از سال 1367 در زمينه كتاب‌هاي فني مهندسي و رايانه‌اي آغاز و تاكنون بيش از 500 جلد كتاب در اين حوزه منتشر كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها