پنجشنبه ۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۰
کتابي براي جلوگيري از دوپينگ

كتاب «آناتومي پرورش اندام» اثر جراح ارتوپدي، قهرمان و مربي پرورش‌اندام كانادا «نيك ايوانز»، كتاب برگزيده انتشارات بامداد كتاب در بيست ‌و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران نام گرفت.

پوريان ثابت، مترجم اين اثر، درگفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اين كتاب، اثر يكي از قهرمانان پرورش‌اندام كاناداست. وي همچنين جراح ارتوپدي نيز است كه باعث شده كتابي براي رشته ورزشي پرورش اندام با نگاهي متفاوت تهيه شود.

وي افزود: اين كتاب اثر هفت‌ام «نيك ايوانز» به حساب مي‌آيد كه به علت دارا بودن آگاهي نسبت به نحوه عملكرد سيستم بدن از زاويه علم پزشكي، توانسته است با شرح كامل ساختار آناتومي عضلات هر قسمت از بدن و تاثير تمرينات بر روي آن قسمت، كتاب مرجع و متفاوتي را به عرصه ورزش و به ويژه پرورش‌اندام ارايه كند.

مترجم و نويسنده ورزشي عنوان كرد: آوردن يك يا دو نوع تمرين در كنار تمرينات ارايه شده در هر صفحه كتاب، اين امكان را به وجود مي‌آورد كه در نبود امكانات پيشرفته بتوان با شكلي ساده‌تر، از تمرينات استفاده كرد.

وي اضافه كرد: اين كتاب با نشان دادن شكل تاثير تمرينات بر عضلات مي‌تواند به آگاهي ورزشكاران كمك كند كه اين امر باعث كاهش استفاده از دارو‌هاي نيروزاي غيرمجاز خواهد شد. 

ثابت گفت: اين كتاب مي‌تواند به براي دانشجويان تربيت بدني به ويژه گرايش حركت‌شناسي موثر خواهد واقع شود.

مهدي صادقي، مسوول انتشارات بامداد كتاب نيز در اين باره گفت: اين كتاب جزو پرفروش‌ترين و همچنين كتاب ‌‌برگزيده انتشارات بامداد كتاب در بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران بود و يك چهارم شمارگان آن در نمايشگاه 22 به فروش رسيد.

صادقي تصريح كرد: امروزه استفاده از تصوير، بهترين وسيله براي انتقال مفهوم يك مطلب به حساب مي‌آيد و اين كتاب با بهره‌گيري از اين امکان توانسته است ارتباط مناسبي با مخاطبان خود برقرار سازد. 

وي تاكيد كرد: علوم ورزشي در حال پيشرفت روزافزوني است و جديد بودن كتاب مي‌تواند عامل موثري در موفقيت آن به شمار رود. تاليف و ترجمه اين كتاب در سال 2008 انجام شده و فاصله زيادي بين ترجمه و چاپ آن به وجود نيامده است، به همين دليل مي‌تواند مرجع مناسبي براي كارشناسان تربيت‌بدني، مربيان و ورزشكاران پرورش‌اندام باشد.

كتاب «آناتومي پرورش‌اندام» از سوي انتشارات بامداد كتاب در شمارگان 1000 نسخه، 216 صفحه و قيمت 100000 ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط