شنبه ۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۵
استفاده از نوروز برای مطالعه و دانش‌اندوزی

نماینده مردم گچساران، تعطیلات نوروزی را فرصتی مناسبی برای مطالعه دانش‌آموزان خواند و گفت:‌ دیگر اقشار جامعه نیز می‌توانند از این فرصت به تناسب برای مطالعه و دانش‌اندوزی استفاده کنند./

سید قدرت‌الله حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از روزهای تعطیلات نوروزی به عنوان فرصت مناسبی برای دانش آموزان و پشت کنکوری‌ها نام برد و عنوان کرد: در این زمان کارمندان و افرادی که در طول سال فعالیت‌های زیادی داشته‌اند، می‌توانند از طریق انجام تفریحات مثبت و دید و بازدید به بازسازی روحی بپردازند، گرچه می‌توان برخی از اوقات را نیز به مطالعه اختصاص داد.

وی درباره این که کشورمان بیشتر نیازمند تألیف در کدام حوزه‌هاست؟ اظهار داشت: در پاسخ به این سوال باید به نیاز اقشار گوناگون اجتماع توجه و به تفکیک نیازهای آنها را بررسی کرد.

نماینده گچساران گفت: برای درک فضای ذهنی اقشار گوناگون جامعه باید به ادبیات آن قشر توجه کرد و از مواردی که برای آنها جذابیت دارد، بهره برد.

حسینی تصریح کرد: مطالب چه علمی باشند، چه فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و ... باید جذاب بوده و اصطلاحات مهجور و نامأنوس در آن به‌کار نرفته باشد. در نگارش مطالب علاوه بر توجه به هدف و پیام اثر، باید توجه داشت که مطالب آغاز و پایان خوبی داشته باشند و نویسنده بتواند با توجه به موضوعی که طرح کرده است، نتیجه‌گیری متناسب ارایه دهد. 

وی عنوان کرد: نویسنده هر موضوعی باید عالم به آن موضوع باشد و علاوه بر تخصص باید از مطالعات دقیق و منابع معتبر نیز سود برد و به اصول اساسی تألیف آگاهی داشته باشد تا بتواند افکار مناسبی را در سطح جامعه ترویج دهد و اثر ماندگاری را بر جای گذارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در هیچ زمانی نمی‌توان گفت ما بی‌نیاز از کتاب هستیم و با گذشت زمان، هر روزه نیازهای جدیدتری ایجاد می‌شود که نیاز ما را بیش از پیش به مطالعه و کسب آگاهی آشکارتر می‌سازد.

نماینده گچساران در پایان خاطر نشان کرد: سطحی‌نگری و تکرار، از آفات تألیفات به ویژه در حوزه مکتوبات دینی‌اند و تکیه محض بر دانش دیگران، ظلم به حقوق نویسنده، گردآورنده و جامعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط