چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۸
راهيابي زندگي‌نامه‌ و شرح احوال بزرگان به مدارس كشور

بهتر است كتاب‌هايي كه در شرح احوال بزرگان به رشته تحرير درآمده و به صورت خدمات علمي و فرهنگي و مجموعه زندگی‌نامه‌ها منتشر شده، به مدارس راه يابد تا دانش‌آموزان ايراني با اين بزرگان و آثارشان بيشتر آشنا شوند._

رئيس هيأت مديره انجمن آثار و مفاخر فرهنگي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگي تاكنون 97 كتاب از مجموعه زندگي‌نامه‌ها منتشر كرده است كه به شرح احوال بزرگان ايراني مي‌پردازد.

دكتر مهدي محقق در ادامه سخنانش افزود: شايسته است اولياي امور و آموزش و پرورش كشور ترتيبي دهند اين كتاب‌ها به مدارس راه يابند تا دانش‌آموزان ايراني با مفاخر كشور خود بيشتر آشنا شوند و بدانند بزرگاني در كشورشان وجود داشته‌اند و آثاري ارايه داده‌اند كه زبانزد جهانيان است.

وي خاطرنشان كرد: معرفي اين بزرگان و مفاخر كشور به دانش‌آموزان و جوانان باعث مي‌شود شاگردان و دانش‌آموزان، آنها را الگوي خويش قرار دهند و از تجريبات زندگي آنها و آثارشان بهره گيرند.

وي افزود: اگر يك جلد از كتاب‌هايي كه به صورت مجموعه زندگي‌نامه‌ها و شرح احوال بزرگان منتشر مي‌شود، به كتابخانه مدارس راه يابد، مي‌تواند براي دانش‌آموزان بسيار موثر و تأثيرگذار باشد.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگي هر ماه بزرگداشتي براي استادان و بزرگان كشور برگزار مي‌كند. بزرگداشت احمد بيرشك، استاد محمد بهمن بيگي، علامه ابوالحسن شعراني، استاد سيد حسين قاضي طباطبايي، دكتر علي‌اكبر شعاري‌نژاد، پروفسور ويليام چيتيك، محمد پروين گنابادي، علامه علي‌اكبر دهخدا، احمد بهمنيار كرماني، دكتر محمد معين، دكتر مهري باقري، ارباب كيخسرو شاهرخ، علي‌اصغر فقيهي و... از جمله بزرگداشت‌هايي است كه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگي برگزار مي‌شود و شرح احوال اين بزرگان در قالب كتاب در دسترس پژوهشگران و محققان قرار مي‌گيرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط